Matějovský nesouhlasí. "Béčka jsou technicky stejně kvalitní, jen mají omezený výkon, asi o dvě stě padesát koní oproti áčkům," vysvětluje. "Jinak jedeme stejný závod, před stejnými diváky. Když zaprší, některá áčka předjíždíme." Matějovský, jemuž bude koncem měsíce čtyřicet, přišel s nápadem postavit truck na okruhy do automobilky Tatra.
"Prostě jsem se rozjel do Kopřivnice a dal fabrice nabídku, která se líbila," vypráví zdatný podnikatel z Jaroměře. "A proč Tatra? Protože je to jméno, které zná každý. To, že na autě dělá v továrně až padesát lidí, jsem ale zjistil teprve při společné večeři." Do vozu přibyly speciální komponenty a hlavně motor MAN o výkonu 1250 koní. Oficiálně se auto jmenuje Tatra Jamal Evo II - dvojka znamená druhý vývojový stupeň. A proč Jamal?
"To je typ, který má vpředu ´čumák´ a který se vyváží do Ruska," vysvětluje jezdec. Pro letošek se Matějovský spojil se švýcarským týmem Hasseröder, za který třídu A rovněž vede Němec Fritz Kreutzpointner. "My jsme mohli Švýcarům nabídnout zajímavé technické zázemí a oni nám zase sponzory," dodává Matějovský. Poprvé prý řídí auto, s nímž je radost závodit.
"Sedím v něm jako v osobním voze," rozplývá se Matějovský, ale přiznává, že letos měl zatím také štěstí: "Dvakrát by bývalo stačilo, aby se jelo ještě jedno kolo navíc, a už jsem se do cíle nedostal. Vím, že může přijít jeden nepovedený závod, a moje první místo v Evropském poháru bude pryč."
Uvidí se už tento víkend na německém Nürburgringu. Matějovský myslí i na budoucnost. Minulý týden v Mostě nechal svézt v tahači šestnáctiletého Adama Lacka, který ukazuje talent v motokárách a okruhových octaviích. "Třeba se tým bude rozšiřovat," naznačil Matějovský.
- čtvrtek 12. července 2001