Macík chce snížit odstup od nejlepších

Praha - Prvního ledna se vydává Martin Macík podruhé v kariéře na pouštní dakarskou rallye. "Na startu bude více než 60 kamionů a řada týmů bude hodně silná," uvědomuje si Macík. Přesto věří, že s pomocí zkušených spolujezdců Ladislava Fajtla a Jiřího Žáka vylepší poslední umístění. "Kdybych se nám podařilo snížit odstup od nejlepších o několik hodin, byl bych spokojen."

Odhodlání členů Macík offroad týmu podporuje i řada vylepšení, kterými kamion Liaz po minulé rallye prošel a skutečnost, že tentokráte bude mít hlavní posádka k dispozici i doprovodné vozidlo.

„Náš kamion tak bude výrazně lehčí, neboť povezeme pouze nejnutnější součástky a vybavení,“ uvedl Macík.

Neměly by se také opakovat velké technické problémy, které jejich předešlý start provázely. „Většina potíží souvisela s chlazením, proto jsme změnili celou chladící soustavu,“ řekl ambiciózní jezdec.

Hlavním handicapem jeho týmu oproti konkurenci je slabší výkon liazu. Zatímco tatra Karla Lopraise disponuje motorem o síle 750 koní, Macíkův kamion má výkon o více než 200 koní nižší.

„Naší nevýhodou je i to, že máme pouze zadní pohon. Snažili jsme se proto kamion maximálně odlehčit a řada komponentů je z hliníku,“ přiznal Macík, který se věnuje offroadovým závodům od roku 1996.

Řidičský průkaz na kamion si však udělal až před rokem, když se rozhodl zúčastnit se Dakaru. „Jsem si vědom, že tato soutěž je hlavně o zkušenostech. Ale věřím, že společně s Láďou Fajtlem a Jirkou Žákem i tentokráte vše zvládneme,“ dodal Macík na adresu svých kolegů, kteří legendární rallye absolvovali již vícekrát.

Oba byli dříve členy továrních posádek Liazu, které v Africe pravidelně startovaly.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž