Čtyřnásobný mistr světa po šesti odjetých podnicích ztrácí kvůli svým dvěma výpadkům na vedoucího Mikku Hirvonena tři body, a tak mu ani první místo nemusí zajistit vedení v celkové klasifikaci.
Bez ohledu na to by však jednička Citroënu chtěla na náročných šotolinových tratích uspět a připsat si již 41. triumf v MS v kariéře. V Řecku se mu to ale ze sedmi startů podařilo zatím jen jednou, třikrát byl druhý. "Není to má oblíbená soutěž. Na zdejších rozbitých cestách auta trpí a to já nemám zrovna rád," podotkl Loeb v oficiální tiskové zprávě týmu.
Na vítězství myslí i Hirvonen a zejména tým Ford, jehož jezdci ovládli řeckou rallye šestkrát v uplynulých osmi letech. V uplynulých dvou letech se to ale podařilo Marcusi Grönholmovi, který už ukončil kariéru.
"Akropolis je obvykle soutěží s největšími vedry z celého šampionátu. Máme už ale za sebou Jordánsko, kde se teploty šplhaly až ke čtyřicítce, a nemyslím si, že tady bude taková výheň," uvedl Hirvonen, který očekává tradiční hodně drsné podmínky.
"Na tratích leží spousta kamenů, zvláště během druhých průjezdů. Také kvůli kamenitému podloží si soutěž vydobyla svou reputaci 'rozbíječky' aut. Strach z toho ale nemám, Focus RS už svoji pevnost a odolnost prokázal mnohokrát," dodal finský pilot.
Velká pozornost bude v Řecku upnuta i k týmu Subaru, který poprvé nasadí nový model Imprezy. Nor Petter Solberg, který tuto soutěž v roce 2004 vyhrál, věří, že se tým opět vrátí do boje o stupně vítězů, což se mu v poslední době nedařilo.
"V novém autě jsem odjezdil několik dnů a mám z něj dobrý pocit. Opravdu doufám, že budeme schopni bojovat o špici. Soutěž je hodně obtížná s drsnými vložkami pro nás i auto. Minulý rok jsme zde ale skončili třetí a nyní s novým autem budu útočit na špičkový výsledek," citoval Solberga internetový server autosport.cz.
Své zastoupení v osobě Martina Prokopa bude mít na startu i Česká republika. Pravidelný účastník MS bude tentokrát bojovat o body do pořadí kategorie P-WRC, ve které mu zatím patří páté místo. Prokop se bude snažit navázat na loňský rok, kdy se dlouho pohyboval na druhém místě, než nakonec skončil šestý.
"Podmínky by v Řecku měly panovat obdobné jako vloni. Přílišných změn nedoznala ani trať, což by nám mělo nahrávat, a můžeme tak jet podle stejného rozpisu, takže máme z čeho těžit," uvedl Prokop, jenž by si v Řecku rád spravil chuť po předchozích nevydařených soutěžích.
"Určitě nebudeme ze začátku nějak taktizovat, pojedeme naplno a uvidíme. Potřebujeme si trochu zlepšit náladu, tohle by mohla být ideální příležitost," dodal Prokop.
Základnou Akropolis rallye bude vojenské letiště Tatoi asi 20 kilometrů severně od Atén. Zde se uskuteční páteční večerní divácká rychlostní zkouška a v neděli se tu pojede i poslední erzeta. I tentokrát se slavnostní start odehraje vysoko nad městem, přímo pod známou Akropolí.
Trať soutěže se příliš neliší od loňského roku. Úvodní etapa povede na sever a na západ od Atén a přinese jediný zcela nový úsek. Druhý den bude nejdelší a posádky se vydají na západ od města až ke Corinth Canal.
Závěrečná etapa zavítá opět na severozápad a zavede konvoj soutěžních vozů na cílovou rampu v Tatoi. Připraveno je 20 rychlostních zkoušek o celkové délce 339,94 kilometru.
Průběžné pořadí MS (po 6 z 15 soutěží):
1. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 43 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën C4) 40, 3. Atkinson (Austr./Subaru Impreza) 31, 4. Latvala (Fin./Ford Focus) 24, 5. Sordo (Šp./Citroën C4) 21, 6. Galli (It./Ford Focus) 17. Pořadí týmů: 1. BP-Ford 71, 2. Citroën 64, 3. Subaru 42, 4. Stobart Ford 34, 5. Munchis Ford 16, 6. Suzuki 7.
Kategorie P-WRC: 1. Ketomaa (Subaru Impreza) 14, 2. Hänninen (oba Fin.) a Aigner (Rak.) oba 10, ...5. Prokop (ČR/všichni Mitsubishi Lancer) 7.