Druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích pokračoval v sobotu druhou etapou. Opět se jelo na sněhu a ledu, jen sněhu bylo na některých místech více, na což si řada jezdců stěžovala.
Od úvodní erzety sobotní části se opakovala bitva z pátku mezi bývalými světovými šampiony Markusem Grönholem (Peugeot) a Petterem Solbergem (Subaru). Nor, který byl po první etapě druhý, zaútočil ve druhé sobotní zkoušce a na Grönholma získal skoro deset vteřin.
Rázem se dostal do čela. Jenže další dva testy patřili Finovi a po 11. testu byl opět první. Ovšem souboj zůstal otevřený a po sobotě patřil s mírným náskokem Solbergovi.
Čtvrtý byl dlouho Ital Gianluigi Galli z Mitsubishi, který jako jediný dokázal v pátek posádkám z vedoucí trojice sebrat jedno vítězství v rychlostní zkoušce. V závěrečných dvou měřených úsecích druhé etapy ale kvůli problémům s hnací hřídelí
nabral výraznou ztrátu a klesl na osmé místo. Za vedoucí trio se posunul Estonec Markko Märtin s peugeotem.
Roman Kresta startující podruhé s továrním Fordem Focus WRC zajížděl časy na konci druhé desítky. Nebyl ale spokojený s tím, pro jaké se rozhodl nastavení tlumičů pérování.
"Zkusit jsem oproti pátku změnu, ale a teď toho lituji. Včera se auto chovalo lépe, proto nastavení vrátím zpátky. Trať byla dnes v prvních zkouškách kluzká a ležely na ní drobné kamínky. Teď zkusím jet jako včera," prohlásil Kresta pro týmové stránky týmu Ford Motosport do devátém měřeném úseku.
Vítěz loňského okruhového seriálu DTM Mattias Ekström, který poprvé startuje v podniku MS se Škodou Fabia WRC, se dvakrát objevil mezi nejrychlejšími deseti a jednu chvíli se na bodovanou osmou příčku.
Pak však na dalším dvacetikilometrovém úseku vinou poruchy na servořízení ztratil na nejlepší přes minutu a postupně klesl až na šestnáctou příčku.
S nesnázemi se potýkla i Belgičan Duvala. Ten v 11. rychlostní zkoušce měnil proraženou pneumatiku. Ztratil téměř pět minut a propadl se ze čtvrtého místa na sedmnácté.
Český šampión Jan Kopecký využil pravidla Superrally a v sobotu se po předchozím odpadnutí kvůli poruše pérování do startovního pole vrátil. Kopecký startuje s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII skupiny N. Ve druhé etapě dojel na dvaačtyřicátém místě.
Druhý díl soutěžního MS pokračuje v neděli, kdy je na programu závěrečných šest měřených úseků.
Pořadí Švédské rallye po druhé etapě:
1. P. Solberg (Nor./Subaru) 2:14:27,9 hod., 2. Grönholm (Fin./Peugeot) -12,6, 3. Loeb (Fr./Citroën) -34,3, 4. Märtin (Est./Peugeot) -2:05,8, 5. Gardemeister (Fin./Ford) -3:18,6, 6. H. Solberg (Nor./Ford) -3:21,8, 7. Rovanperä (Fin./Mitsubishi) -3:22,7, 8. Galli (It./Mitsubishi) -3:35,6, 9. Carlsson (Švéd./Peugeot) -3:48,9, 10. Atkinson (Austr./Subaru) -3:52,6, 11. Tuohino (Fin./Škoda) -4:00,0, 12. Kresta (ČR/Ford) -4:15,3, 13. Paasonen (Fin./Škoda) -4:29,8, ...16. Ekström (Švéd./Škoda) -6:54,2, 42. Kopecký (ČR/Mitsubishi) -37:49,