Kostelecký a Wagner vyhráli dvakrát

  • 2
Most - Pouze Jaroslav Kostelecký a Rakušan Arnold Wagner dokázali vybojovat dvě vítězství na mosteckém autodromu, kde se konal čtvrtý podnik mezinárodního českého okruhového šampionátu. Program byl doplněn o závod FIA mistrovství střední Evropy formule 3 a závody sportovních vozů a sportovních prototypů Interserie. Český jezdec dominoval ve dvou ze tří jízd dvoulitrových monopostů, Rakušan zase kraloval v Interserii.

V závodě středoevropského mistrovství formule 3 získal Kostelecký prvenství po skvělé stíhací jízdě, když vyjížděl až ze čtrnáctého místa. Do prvních zatáček ovšem najížděl už jako šestý a po projetí prvního okruhu byl klasifikován na čtvrté příčce. V dalších třech kolech se probojoval na první místo a nakonec vyhrál s náskokem více než 18 sekund.

"Jelikož závod nebyl dlouhý, nemohl jsem nechat nic náhodě a jel od začátku jak nejrychleji to bylo možné. Zkoušel jsem to na prvního Hoffmanna ze všech stran. Nemohl jsem pouze čekat na jeho chybu, protože je to zkušený jezdec. Našel jsem si místo, kde jsem byl rychlejší a tam jej pak předjel," popsal svoji vítěznou cestu Kostelecký.

První klání českého mistrovství Divize 2 pro formule s motory objemu do 2000 ccm s přehledem vyhrál Rakušan Roman Hoffmann před Němcem Frankem Brendeckem. Na třetí příčku se probojoval Kostelecký, který kvůli technickým problémům v kvalifikaci startoval opět až z poslední 22. pozice a díky výbornému výkonu polem jezdců postupoval až k bronzu.

"Líp to nešlo. Možná kdybych ještě před první zatáčkou předjel více soupeřů, tak mi špička tolik neujela," dodal Kostelecký, jeden ze dvou domácích účastníků ve startovním poli.

Ve druhém závodě Divize 2 potvrdil Kostelecký roli favorita, od začátku ujížděl soupeřům s náskokem dvou vteřin na kolo a v cíli pak měl k dobru více než dvacet sekund.

O vítězství v mistrovských závodech Divize 3 zahrnující Národní formuli 1400 a formuli Ford 1600 se podělili Jiří Mičánek mladší a David Palmi. Mičánek se k triumfu v prvním klání propracoval z páté pozice a na vedoucí příčku se dostal před Palmiho a Tomáše Chabra v posledních kolech. Ve druhém klání Palmi za sebou již Mičánka udržel.

"V porovnání s předchozími závody jsem byl díky novému motoru rychlejší a pomohlo mi také obsáhlejší testování, při kterém jsem se dostal do správné formy.¨Ve druhém závodě mi bohužel Palmi nedal šanci k předjetí," řekl Mičánek, za kterým ve druhém závodě skončil na druhé pozici Chabr startující kvůli poruše spojky z boxů na poslední pozici.

Vytrvalostnímu tříhodinovému závodu cestovních a sportovních Divize 4 suverénně dominovali Antonín Charouz s Tomášem Engem. Ten ve voze AMG Mercedes Benz DTM vystřídal Jaroslava Janiše, jenž s Charouzem absolvoval předchozí dva mistrovské závody. Enge startující jako první z týmové posádky už v prvních deseti kolech získal na soupeře minutový náskok, který Charouz a poté opět Enge zvýšili až na konečných pět okruhů.

"Potvrdili jsme roli favoritů, neměli jsme ve startovním poli konkurenci," konstatoval
Enge. "Byl to pro mě takový náročnější trénink. Vítězství si ovšem cením stejně jako každého jiného." 

Podle očekávání ve sprintu Divize 4 na padesát kilometrů byl souboj o prvenství záležitostí Charouze a Wolfganga Kaufmanna. Němec nakonec potvrdil svoji převahu z měřeného tréninku a vyhrál i přesto, že kvůli oleji na dráze byl závod přerušen. Ve dvou závodech sportovních vozů a sportovních prototypů Interserie s přehledem vyhrál Rakušan Arnold Wagner.

Výsledky
FIA mistrovství střední Evropy formule 3:
1. Kostelecký (ČR/Dallara 302 Opel) 19:14,267, 2. Hoffmann (Rak./Dallara 301 Opel) -18,362, 3. Brendecke (Něm./Dallara 300 Opel) -18,571.
MČR Divize 2 (formule E 2000) - 1. závod: 1. Hoffmann 19:10,458, 2. Brendecke -4,293, 3. Kostelecký -15,743; 2. závod: 1. Kostelecký 18:48,144, 2. Romanini (It./Dallara 399 Opel) - 20,888, 3. Hoffmann -24,031.
Divize 3 (Národní formule 1400 a formule Ford 1600) - 1. závod: 1. Mičánek jun. (ČR/Van Diemen) 21:31,864, 2. Chabr (ČR/Tomis 99-02) -1,111, 3. Palmi (ČR/Van Diemen) -8,374; 2. závod: 1. Palmi 21:43291, 2. Mičánek -3,098, 3. Chabr -7,966.
Divize 4 cestovní a sportovní vozy - vytrvalostní závod: 1. Enge, Charouz (ČR/AMG Mercedes Benz DTM) 3:00:32,369, 2. Maděryč, Majer (ČR/Audi A4) -5 kol, 3. Vonka, Casadei (ČR,It./Porsche 911 GT3 R) -7 kol.
Sprint: 1. Kaufmann (Něm./Tampolli Alfa Romeo) 12:22,435, 2. Charouz -14,529, 3. Konopka (SR/Porsche GT 3) -57,609.
Interserie - 1. závod: 1. Wagner (Něm./Reynard Ford F3000) 16:55,324, 2. Milavec (Rak./Lola Audi Turbo) -15,901, 3. Randaccio (It./Tampolli Cosworth) -46,866. 2. závod: 1. Wagner 16:56,950, 2. Milavec -33,010, 3. Randaccio -52,786.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž