Jeho fabie je definitivně za zenitem.
Jediný "škodovkář" v letošním startovním poli světového šampionátu se rozloučil báječným způsobem. Jezdec z Kostelce nad Orlicí má za sebou nejúspěšnější sezonu v kariéře.
Představil se v jedenácti závodech, pětkrát se umístil mezi elitní osmičkou a celkem získal deset bodů. Konečný účet? Dvanácté místo! "Určitě jsme spokojeni. Před začátkem sezony jsme věděli, že tento rok bude těžší než loňský, protože jsme používali stejné auto jako loni a konkurence přezbrojila na novější modely," přiznal Kopecký, který si dal za cíl získat stejný počet bodů jako před rokem - tedy pouze sedm.
"Předčil jsem svá očekávání, takže to bylo dobré," pochvaloval si pětadvacetiletý pilot. Kopecký se může spolehnout, že nezapadl do průměrné šedi. Jeho zelenobílá fabie přitahovala pozornost. Na německých asfaltkách vykouzlil fantastické páté místo, na španělských uzoučkých stezičkách dojel sedmý, upoutal i karambolem ve Finsku.
"Nejraději budu vzpomínat na Německo. Tamnám vyšlo vše, od začátku až do konce. Byl to maximální výsledek, který jsme mohli udělat," uvedl Kopecký, kterého na tratích v okolí Trevíru porazili pouze Loeb, Grönholm, Hirvonen a Duval. Stejně jako před rokem ve Španělsku přitom za prvním místem zaostal přibližně o tři minuty.
Přestože mladík z Kostelce má nejraději pevnou půdu pod nohama - tedy asfalt - povedlo se mu bodovat i na šotolině a sněhu. Ani letos se však nevyvaroval chybám a nehodám.
"Ve Finsku jsem zbytečně vyletěl z trati, když jsem zkoušel dohnat osmého, který byl před námi minutu. Bylo to zbytečné. Na druhou stranu si říkám, že se z nehod musím poučit," řekl Kopecký, kterého v letošním roce čeká ještě jeden start.
V polovině prosince se představí na Memoriálu Bettegy v Boloni. "Pak půjdou naše vozy na repasi a budou připraveny v prodeji," uvedl.
Jenže co bude příští rok? Kopecký zatím nemá tušení, s koncem šampionátu WRC se však už smířil: "Jak jsme přejeli cílovou rampu ve Walesu, skončila pro nás kapitola s fabií WRC a vlastně i mistrovství světa. Uvidíme, co s námi bude."
Rok 2008 je stále zahalen v mlze: "Stále probíhají jednání se škodovkou na bázi jejich dalšího projektu," uvedl Kopecký.
Mladoboleslavská automobilka by totiž ráda představila vůz Škoda Fabia upravený pro kategorii S2000. A s ním by se měl Kopecký v příštím roce představit v šampionátu IRC.
Jenže podle všeho tento vůz existuje pouze na papíře a jeho finální stavba ještě nebyla zahájena.
Je tu i možnost, že by Kopecký mohl začít závodit s koncernovým Volkswagenem Polo S2000.
Zpět na okruhy? Kdo poznal rallye, vrací se těžko Nervozita nebo úzkost z toho, že neví, co s ním v příštím roce bude? Ani stopa. Jan Kopecký ví, že v letošním seriálu mistrovství světa WRC udělal maximum a nejasná budoucnost jej ani trochu nestresuje. "Za volantem si užiju stresů až až, to vás důkladně připraví pro život," směje se pětadvacetiletý pilot z Kostelce nad Orlicí. Honzo, neříkejte mi, že nejste aspoň trochu nervózní. Vždyť netušíte, jestli budete řídit embéčko, subaru nebo volkswagen... Ale konec ve WRC vám určitě líto je? Letos jste si udělal velké jméno. Neoslovily vás jiné značky? Vaše letošní vozy půjdou na repasi a pak budou na prodej. Za kolik bych si vaši fabii mohl pořídit? Teď trochu spekulací. Říká se, že škodovka má svůj model, se kterým se chce příští rok představit v mistrovství IRC, jen na papíře... Oslovila vás škodovka s nabídkou jezdit příští sezonu IRC? A co informace, že byste se měl objevit za volantem koncernového Volkswagenu Polo S2000? Nemáte chuť praštit s rallye a jít na okruhy? Tam jste přece začínal... |
Český jezdec Jan Kopecký s vozem Škoda na Rallye Akropolis. |