Jan Kopecký chce rychle setřást zklamání a nachystat se na další soutěž.

Jan Kopecký chce rychle setřást zklamání a nachystat se na další soutěž. | foto: Škoda Auto

Cítil jsem se jako v neřízených sáňkách, popsal Kopecký zklamání z Monte Carla

  • 0
Monte Carlo (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Co nejrychleji zapomenout, odreagovat se na lyžích a soustředit se na další závody. Takový je plán soutěžního jezdce Jana Kopeckého po Rallye Monte Carlo. Továrnímu pilotovi týmu Škoda Motorsport totiž úvodní podnik Intercontinental Rally Challenge (IRC), před kterým si hodně věřil, vůbec nevyšel.

Kvůli špatné volbě pneumatik ve druhé etapě skončil celkově až osmý s téměř osmiminutovou ztrátou na vítězného Francouze Bouffiera v peugeotu.

"Rallye se nám nepovedla," přiznal Kopecký, který závodil ve Škodě Fabii S2000 s navigátorem Petrem Starým. „Ve druhé etapě jsme prokaučovali pneumatiky a tím jsme ztratili veškeré šance na boj o lepší příčky.“

Na Rallye Monte Carlo jste ve fabii startoval potřetí za sebou. Jaký byl letošní ročník?
Téměř celý asfaltový. Ani jednou jsem nepoužil zimní pneumatiky, i když to bylo nutné a potřebné. Bohužel nám nevyšla předpověď počasí.

Stalo se to před závěrečnými dvěma zkouškami druhé etapy. Na ně jste dostal přechodné pneumatiky, přitom jste potřeboval zimní nebo s hřebíky. Kdy jste zjistil, že jste tím ztratil šanci na dobrý výsledek?
Hned, když jsem vyjel ze servisu.

Znamená to, že jste neměli správné informace o podmínkách na trati?
Bohužel jsem je dostali pozdě. Podle informací, které jsme měli, jsme se rozhodli pro přechodné pneumatiky. Krátce po vyjetí ze servisu už jsem ale věděl, jak to vypadá.

Kdo udělal konečné rozhodnutí?
Rozhodli jsme to společně, jsme jeden tým.

Ovšem konkurenční peugeoty, které jely vyrazily na trať před i za vámi, nasadily zimní pneumatiky nebo pneumatiky s hřebíky. Neměli jste je následovat?
V tom jsme udělali chybu. Bouffier a Wilks byli za mnou ve vteřině, měli jsme dát stejné pneumatiky.

Bylo těžké udržet na trati koncentraci, když  jste věděl, že šanci na dobrý výsledek jste ztratil?
Ne, nechtěl jsem rozbít auto, nezranit sebe ani Petra. První vložka docela vyšla, ztratili jsme asi minutu a patnáct vteřin. Sedm kilometrů bylo na asfaltu, pak mix se sněhem a konec na sněhu. Druhá, to byl očistec, na trati bylo pět centimetrů sněhu. Z auta byly neřízené sáňky, kdybychom spadli ze stráně, byl by to velký průšvih. Naštěstí jsme zůstali na cestě.

Hrozilo, že z trati vyletíte?
Jednou. Dostal jsem neřízený smyk. Naštěstí těsně před strání jsme se z toho nějakým způsobem vyhrabali.

Na tomto testu jste ztratil 7,5 minuty. Zažil jste to někdy?
Ještě nikdy.

Byl jste někdy v beznadějnější situaci?
Třeba loni na barumce, kdy jsem se hrabal přes kládu a nemohl ven (Kopecký suverénně vedl, ale vylétl z trati, zůstal zaklíněný na kládě a a přišel tím o vítězství - pozn. aut.) Takových momentů jsem zažil spousty a ještě spousta nás jich čeká. K závodění to patří.

Měl jste vůbec motivaci pro poslední etapu?
Nemělo smysl riskovat, honit se za každou cenu za nejlepšími časy a poškodit kvůli tomu auto. S vedení jsem se proto domluvili, že to nechám být.

Co znamená výsledek Rallye Monte Carlo pro vývoj IRC?
Z jednoho výsledku bych nedělal tragédii. Počítá se sedm nejlepších, navíc poslední dva závody mají bodové koeficienty.

Jak dlouho ze sebe budete dostávat zklamání?
Snad se otřepu rychle.

Jaký bude váš další program?
Zatím nevím, bude se vyjasňovat. Čekají nás schůzky v Mladé Boleslavi.

V plánu jste měl lyžování na horách. Platí to pořád?
Sníh tady až na dvě erzety nebyl, tak si ho chci užít. Záviděl jsem klukům, kteří měli hřebíky nebo zimáky, protože cesta byla nádherná. Na správných gumách by to byl zážitek. My jsme je bohužel neměli.

Ale do Francie lyžovat nepojedete, že?
Proč ne, ještě jsem tu nebyl. Ale spíš zvolím bližší destinaci.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž