Škoda Fabia S2000: Jan Kopecký

Škoda Fabia S2000: Jan Kopecký - Jan Kopecký a jeho Škoda Fabia S2000 na Rallye Monte Carlo. | foto: Reuters

Jeden navigátor slaví, druhý marodí

  • 0
Monte Carlo (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Automobiloví závodníci z východní Moravy při letošní Rallye Monte Carlo chyběli. Ale hned dva piloti ze tří Čechů na startu využili navigátory ze Zlína. Domů se vraceli v rozdílných náladách.

Zatímco Petr Starý slavil skvělé čtvrté místo, Jaroslav Jugas skončil předčasně a ještě si přivezl chřipku.
Starý doplňoval Jana Kopeckého v kokpitu nové tovární Škody Fabie S2000. Při netrpělivě očekávané premiéře začali nešťastně, kvůli poruše posilovače řízení ztratili v úvodním testu spoustu času. Ovšem parádní stíhací jízdou se posunuli těsně za stupně vítězů.

"Po velkém zklamání v úvodu jsme si krásně zazávodili a zajeli spoustu slušných časů. Výsledek představuje krásnou odměnu," poznamenal Starý.

V monackém knížectví startoval potřetí. Letošním výsledkem si vylepšil osobní rekord, kterým bylo 9.
místo z roku 2004. "Rallye Monte Carlo je pokaždé strašně náročná, ale pro mě je vždycky úspěšná. Asi ji začnu mít rád," pousmál se jednatřicetiletý spolujezdec.

Jugas se představil spolu s Milanem Liškou v Mitsubishi Lancer Evo IX. Do Monte Carla se vrátili po roce, chtěli vylepšit loňské 31. místo. Jenže nebylo jim souzeno spatřit cíl. Ve druhé etapě je trápila převodovka. Vůbec nemohli použít třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, které jsou na zatáčkovité trati nejdůležitější.

Mechanikům se bohužel v servisu převodovku nepodařilo vyměnit, proto následovalo vyloučení ze 27. příčky. "Kvůli technickým problémům to bylo trápení, ale věřili jsme, že do cíle dorazíme. Moc mě mrzí, že to nevyšlo," posteskl si Jugas.

Letošní Rallye Monte Carlo byla mimořádně obtížná. Nejen náročným profilem trati a dlouhými přejezdy mezi rychlostními zkouškami, ale také podmínkami. Neustále se měnilo počasí, na trati byl led, sníh i spousta nečistot. Pro kopiloty to znamenalo jediné - přečíst svým kolegům víc informací, než bývá zvykem. Zatímco Starý vše zvládl bez problémů, Jugas ztratil hlas.

"Vykřičený nejsem, mluvím v pohodě," pousmál se Starý. "Ale pro navigátora to není jednoduchý závod.
Informací je opravdu hodně a musíte je předat včas, aby jezdec pochopil, jak má jet."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž