Rallyesprint se jel ve výhradně zimních podmínkách. Podle Ladislava Henzla, který ve své třídě obsadil třetí místo, byla alfou a omegou úspěchu správná volba pneumatik.
„Kdo správně koupil, byl vepředu. My koupili sériové zimní pneumatiky, sehnali jsme pár hřebíků a já je do gum kladívkem natloukl,“ líčil pilot přípravy na start v úvodním podniku mistrovství republiky ve sprintrallye.
V jednom momentě se mariánskolázeňský tandem pohyboval na druhém místě třídy, pak spadl na čtvrtou pozici. „Místy se na trati vyjely takové koleje, že naše auto nejezdilo po kolech, ale po břichu. Tam jsme nabrali nějakou ztrátu,“ vysvětlil Henzl propad pořadím. „Nakonec jsme dojeli jedenatřicátí absolutně, tak jsme byli docela spokojení. Ale den to jinak byl mizernej,“ znovu jezdec připomněl smutnou rodinnou událost.
Se stříbrnou příčkou ve třídě N3 panovala spokojenost i u posádky Jaroslav Roubíček, Milan Hovorka, kteří s Renaultem Clio Sport hájí barvy ARK Pila. „Po dvou zkouškách jsme ztráceli skoro minutu, to jsem si říkal, že to bude ostuda,“ smál se pilot Roubíček.
Renault byl obutý do širokých zimních pneumatik s hroty, zatímco drtivá většina pole startovala na zimních úzkých gumách rovněž s hroty.
„Jeli jsme s hroty poprvé a doplatili jsme na to, jak parádně na sněhu drží. Když jsme letěli do zatáčky, brzdil jsem moc brzy. Auto se totiž na kolech s hroty chovalo jak na asfaltu, takže já před každou zatáčkou nejdříve brzdil, ale pak ještě přidával plyn, abychom do ní vůbec dojeli,“ líčil Roubíček své premiérové počínání.
Soupeři s úzkými speciálními pneumatikami nejprve na pilský tandem najížděli náskok, ale v závěrečné fázi soutěže se karta obrátila.
„Na posledních dvou erzetách už převažoval asfalt nad sněhem, takže se použití širokých gum obrátilo v náš prospěch. Navíc už nám v pneumatikách moc hřebů nezůstalo, takže se nám proti konkurenci jelo dobře. Jak parádně hřeby fungují na sněhu, na asfaltu naopak vůbec, auto nebrzdí,“ specifikoval Roubíček pneumatiky, jejichž použití bylo letos v tuzemských soutěžích povoleno poprvé v historii.
Na čtvrtém místě třídy N4 skončil s Mitsubishi Lancer Evo VI karlovarský pilot Pavel Červenka, jehož ze sedadla spolujezdce navigoval Jiří Volf.
„Mohlo to být lepší. Výborně jsme odstartovali, ale ve druhém testu jsme skončili mimo trať a nabrali jsme ztrátu. V rallyesprintu už se nedá dohnat,“ konstatoval Červenka.