Grönholm doufá, že vybojuje tak jubilejní pátý na severu Evropy a dodatečně si dá další dárek k pondělním 39. narozeninám.
"Když jsou ty pravé zimní podmínky, je Švédská rallye skvělým podnikem. Je opravdu krásné jet po sněhu na plný plyn a opírat se v zatáčkách o bariéry. Pro mě je to něco úžasného a tohle je jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Možná si to tak užívám, protože právě na takovýchto tratích jsem odstartoval svou kariéru," uvedl Grönholm v oficiální tiskové zprávě Fordu.
Finský pilot vstoupil do sezony třetím místem v Monte Carlu, ale v neděli by s tímto výsledkem určitě spokojen nebyl. Stejně jako jeho tým. Ford navíc věří, že by Loeba mohl porazit i Grönholmův kolega Mikko Hirvoven. Severští jezdci jsou si ale vědomi, že každá menší chyba může být osudná.
"Přilnavost na sněhu je díky pneumatikám s hroty excelentní. Máme jí skoro tolik, jako na šotolině. Je ale důležité se držet v ideální stopě, protože mimo ni je sníh sypký, trakce ubývá a ztrácíte čas. Do sněhové bariéry se můžete také zapíchnout, když není dost tvrdá. To je její nevýhoda," řekl Grönholm.
Světový šampion z předešlých tří let Loeb ale před rallye nehází flintu do žita. V roce 2004 totiž dokázal ve Švédsku vyhrát - zatím jako jediný jezdec, který se nenarodil ve Skandinávii. Citroën však v okolí Karlstadu čeká i sněhová premiéra vozu C4 WRC, který letos prvně nasazuje.
"Víme, že na asfaltu jsme konkurenceschopní, teď musíme zjistit, jak jsme na tom na sněhu. Lepší vstup vozu na scénu jsme si nemohli přát. Musíme si ale přiznat, že k našemu úspěchu v Monte Carlu přispěly i nevšedně mírné podmínky. Následující dvě sněhové soutěže mohou být úplně jiné. Proto jsme opatrní a je nám jasné, že Švédsko není Monte Carlo," citoval internetový server motorhome.cz šéfa týmu Citroën Sport Guye Frequelina.
Na startu budou i dva čeští jezdci. Navázat na dobrý vstup do sezony se bude snažit Jan Kopecký, který byl v Monte Carlu osmý. Netradičně do produkčního mitsubishi usedne Martin Prokop.
Švédskou rallye zahájí čtvrteční divácká rychlostní zkouška. V dalších třech dnech čeká na posádky dalších devatenáct erzet, které jsou většinou shodné s loňským programem. Pořadatelé totiž udělali jen minimum změn a všechny tři etapy se budou odehrávat v okolí jediné servisní zóny v Hagforsu, asi 85 kilometrů severně od základny soutěže v Karlstadu. Celkem čeká na jezdce 342 "ostrých" kilometrů.
Průběžné pořadí MS:
1. Loeb (Fr./Citroën) 10 bodů, 2. Sordó (Šp./Citroën) 8, 3. Grönholm (Fin./Ford) 6, 4. Atkinson (Austr./Subaru) 5, 5. Hirvonen (Fin./Ford) 4, 6. P. Solberg (Nor./Subaru) 3, 7. Gardemeister (Fin./Mitsubishi) 2, 8. Kopecký (ČR/Škoda) 1.
Pohár konstruktérů:
1. Citroën 18, 2. Ford 10, 3. Subaru 8, 4. OMV Kronos 2, 5. Stobart Ford 1.