Vůz je určený pro národní šampionáty třídy Super 1600 a sedmidílný šampionát Junior World Rally Championship.
Fiesta JWRC má vpředu speciální vzpěry McPherson, které umožňují nastavování vinutých pružin. Nastavitelný je i přední zkrutný stabilizátor. Zadní náprava, vyvinutá týmem Ford Rallye Sport, je řešena pomocí vlečných ramen. Stejně jako "ve velkých autech" je i zde použita hydraulicky ovládaná ruční brzda.
Automobil je poháněn agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem přes 215 koní při 8750 ot/min. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Hewland, která se ovládá páčkami na volantu. Kotoučové brzdy s hliníkovými třmeny jsou samozřejmě na všech kolech.
Do vozu usedne osmnáctiletý Fin Jari-Matti Latvala a devatenáctiletý Conrad Rautenbach ze Zimbabwe. Cestu za vavříny však nebudou mít snadnou. Na startovní listině totiž najdeme kromě jiných vozů úspěšné Renaulty Clio, ale i ambiciózní Suzuki Ignis. Navíc spolu s Fiestou JWRC bude mít na Acropolis Rally premiéru také Citroën C2.
Na autosalonu v Ženevě byla představena i "ostrá" Fiesta JWRC. Na kapotě vozu sedí soutěžácká jednička týmu Ford Rallye Sport Markko Märtin. |