Značka čtyř kruhů z Ingolstadtu letos zatím příliš nezářila. Vítězství v Hockenheimu, na Lasusitzringu a v Brands Hatch patřila konkurenci. Gary Paffett dokázal na svém HWA-Mercedesu triumfovat již dvakrát a Bruno Spengler se postaral po návratu BMW o první úspěch značky z Mnichova.
Do Štýrska ovšem cestovalo i Audi s velkými nadějemi – vždyť zde minulý rok dokázalo vyhrát. Již v kvalifikaci se ukázalo, že oprávněně. Bývalý mistr evropské F3, Edoardo Mortara s Audi A5 týmu Keke Rosberga, si vybojoval první pole-position, těsně sledován konkurencí.
Pětadvacetiletý mladík ze Ženevy, který své štěstí zkusil i v GP2, než natrvalo zakotvil v jisté náruči Audi, v neděli předvedl perfektní start. První zatáčku najel vnější stopou a překvapil tak Paffetta a zbytek pole na výhodnější stopě pro následující rovinku. Vyhráno ale ještě zdaleka nebylo.
Lídr celkového hodnocení, mistr DTM roku 2005, Gary Paffett po celý závod nenechal černou audinu Itala ujet a po zastávkách v boxech zaútočil na vedení. Mortara ovšem odpověděl "zavřením dveří" před zatáčkou Remus a odhodlaně poslal Brita na trávu.
Edoardo se ale musel vypořádat i s dalším soupeřem: BMW Martina Tomczyka bylo nejrychlejším vozem závěrečné části závodu a po své zastávce v boxech dokonce na několik metrů převzalo vedení. Mortara Němce ovšem rychle předjel a poslední kola tohoto thrilleru nabídla zhruba 40.000 fandům napínavý finiš, při kterém do sebe Mortara, Paffett a Tomczyk za vysokých rychlostí vesele strkali.
Mortara se dokázal těsně prosadit před mnohem zkušenějšími soupeři a je bezesporu novou vycházející hvězdou seriálu DTM. Výsledek a odstoupení jeho nejvážnějšího konkurenta Spenglera (BMW) ovšem hrál i Paffettovi do karet. Také Brit je jako Mortara bývalým ztroskotalcem z F3 a dokázal na Red Bull-Ringu vydatně navýšit své celkové vedení.
DTM opět předvedla velkou show. Co jí ovšem chybí, jsou známí jezdci na špičce pole. Dosavadní výkony velkých jmen Schumachera a Coultharda, by u pilotů bez minulosti v F1 již dávno vedly k vyhazovu a i obě ženy v poli (Stoddartová-Wolffová a Freyová) hrají jen čistě marketingovou roli.
První polovinu výborného šampionátu zakončí začátkem července jeho výstavní (a dávno vyprodaný) podnik na Norisringu u Norimberku.
1. | Edoardo Mortara | (It.) | Rosberg Audi | 1h12m30.277s |
---|---|---|---|---|
2. | Martin Tomczyk | (Něm.) | RMG BMW | + 1.068s |
3. | Gary Paffett | (Brit.) | HWA Mercedes | + 2.142s |
4. | Mattias Ekstrom | (Švé.) | Abt Audi | + 2.769s |
5. | Jamie Green | (Brit.) | HWA Mercedes | + 5.406s |
6. | Timo Scheider | (Něm.) | Abt Audi | + 35.351s |
7. | Mike Rockenfeller | (Něm.) | Phoenix Audi | + 37.260s |
8. | Filipe Albuquerque | (Por.) | Rosberg Audi | + 38.062s |
9. | Joey Hand | (USA) | RMG BMW | + 39.419s |
10. | Augusto Farfus | (Br.) | RBM BMW | + 39.904s |
1. | Gary Paffett | 83 b. |
---|---|---|
2. | Mattias Ekstrom | 47 b. |
3. | Jamie Green | 44 b. |
4. | Bruno Spengler | 43 b. |
5. | Martin Tomczyk | 36 b. |