Německé mistrovství ADAC-GT-Masters: V Rakousku dominovaly vozy Porsche.

Německé mistrovství ADAC-GT-Masters: V Rakousku dominovaly vozy Porsche. | foto: Roman Klemm

Česká posádka slavila na Red Bull-Ringu svůj nejlepší závod

  • 1
Na rakouském Red Bull-Ringu absolvovalo špičkové německé mistrovství ADAC-GT-Masters svůj devátý a desátý závod sezony. Jediná česká posádka se při tom předvedla v nečekaně dobrém světle. V neděli držel Erik Janiš svůj Mercedes AMG SLS jasně mezi prvními deseti a společně s Janem Šťovíčkem dojeli patnáctí. Bývalá trať rakouské Grand Prix nejvíce seděla vozům Porsche 911, které oba závody vyhrály.

Německé mistrovství pro vozy třídy GT3 nadále vzkvétá a do Rakouska se minulý víkend přijelo poměřit téměř čtyřicet posádek. Co do různorodosti zúčastněných značek nemá GT-Masters konkurenci: Porsche 911, Ford GT, Corvette Z06.R, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS, Audi R8, BMW Z4, Lamborghini Gallardo, Chevrolet Camaro a Aston Martin Vantage jsou typy vozů, na které více, či méně profesionální posádky letos vsadily.

V tak nabitém poli není jednoduché, propracovat se mezi nejlepších deset, natož vyhrát – o tom mohou vyprávět i velká jména, jako Heinz-Harald Frentzen, Roland Asch, Peter Kox, Stefan Rosina, Christian Abt, Dominik Schwager, nebo bratři Stuckové.

Jediná česká stáj tohoto šampionátu, Gravity-Charouz-Team, letos zatím patřila v Oscherslebenu, Zandvoortu, na Sachsenringu a Nürburgringu spíše do poslední třetiny pole. Výsledky minulého víkendu ovšem znamenaly jasný skok kupředu.

"Naším největším problémem je skutečnost, že GT-Masters změnilo značku výrobce pneumatik. Nějak se nám nedařilo sladit jejich charakter s chováním vozu a jen pomalu jsme tomu přišli na kloub," vysvětloval Erik Janiš, který se pro sobotní závod kvalifikoval jen na 36. startovní místo. Závod pak bývalá hvězda F3 dokončila společně s Janem Šťovíčkem na neuspokojivé 26. pozici, zatímco uživatelé zuffenhausenského výrobku Porsche 911 GT3 slavili čtyřnásobný triumf.

O pouhých pět desetin se prosadila německo-britská posádka Engelhart, Tandy před Renauerem a Armindem. Dvanáct sekund za nimi dojely další dvě devětsetjedenáctky a bývalý vicemistr F1, Heinz-Harald Frentzen, slavil za těchto okolností svou pátou pozici jako vítězství.

Německé mistrovství ADAC-GT-Masters: Erik Janiš pomáhá kolegovi Šťovíčkovi při výměně v boxech.

"Rychlé rovinky Red Bull-Ringu porsche jasně favorizovaly, to mi potvrdili i ostatní uživatelé mercedesů. Přesto se nám podařilo auto nastavit tak dobře, jako nikdy před tím," chválil Janiš v neděli. Jan Šťovíček to potvrdil slibným osmnáctým časem v kvalifikaci a Janiš po startu mohl konečně odpálit ohňostroj svého talentu.

Jeho bílý vůz stáje Gravity-Charouz se rychle propracoval mezi prvních deset a po půlhodince jej Erik předal kolegovi na třetí pozici! Jezdecky možná ne tak silná dvojka stáje pak dojela na patnáctém místě, což pro Šťovíčka znamenalo krásné čtvrté místo v hodnocení amatérů a radost v týmu byla velká.

"Ještě nejsme úplně tam, kam patříme, víme ted´ ale jak na to. Tendence našeho vývoje je jasně pozitivní a tento výsledek bychom měli potvrdit i v dalších závodech," těší se Janiš na Lausitzring, Nürburgring a Hockenheimring.

Méně do smíchu bylo v neděli posádce Keilwitz/Alessi. Němec s Italem jasně vedli, když jejich corvettu čtyři kola před cílem vyřadil kouřící motor. Znovu se tedy mohli radovat piloti porsche – tentokrát vyhráli mladí Němci Farnbacher s Kentenichem, druzí znovu dojeli Renauer s Armindem. Nejlepšímu vozu z jiné automobilky než Porsche tentokrát patřilo třetí místo, ze kterého se radovali Krohn s Verdonckem na ultra-nízkém Fordu GT3.

Stav šampionátu po pěti z osmi podniků:
1.Daniel Keilwitz/Diego AlessiCorvette Z06.R93 b.
2.Dino Lunardi/Maxime MartinBMW B690 b.
3.Christian EngelhartPorsche 91187 b.
Zbývající kalendář ADAC-GT-Master 2012:
26.08.2012Lausitzring
16.09.2012Nürburgring
30.09.2012Hockenheimring

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž