V té silnější se počítá stejně jako loni s dominancí roudnické stáje Buggyra, ve slabší hodně slibuje start devatenáctiletého Adama Lacka i dvaačtyřicetiletého veterána Františka Vojtíška.
Desetidílná soutěž, která odstartuje v Assenu a uzavře se koncem října v Le Mans, slibuje obrovskou konkurenci především v nižší kategorii, která je založena na sériových modelech. Také letos se počítá, že se na start prvního závodu do Nizozemska přijede představit na pětadvacet vozů. Na rozdíl od loňského roku, kdy Vojtíšek s renaultem jen paběrkoval, by mohl být český
otisk v soutěži znatelnější.
Ale o ataky na medailové pozice by se měl starat nejen 'Frankie', jak se zkušenému matadorovi přezdívá, ale možná i Lacko. Ten v loňské sezoně ještě jezdil ve vyšší kategorii se speciálem Tatra a často dotíral na nejlepší vozy. Jeho slibný
jezdecký talent by se mohl v nabité konkurenci znovu rozvinout. Letos usedne za volant manu.
O tom, že v divizi Super Race Truck budou znovu vládnout tahače z roudnické stáje, už nikdo nepochybuje. A nic na tom nemění ani fakt, že na startu bude chybět dvojnásobný šampion z předchozích let Gerd Körber, který letošní ročník vynechá.
O to větší naději však bude mít český závodník David Vršecký, který loni skončil na bronzovém stupni a dokázal vyhrát svou první Velkou cenu. Jeho prestiž ještě zesílila poté, co v únoru překonal na upravené buggyře světový rychlostní rekord, a
zlepšující se jezdecké vlastnosti by měl prokázat i na okruzích.
Velkou neznámou je sedmatřicetiletý Francouz Ludovic Faure. Jeho jméno sice má v závodním světě velký zvuk, protože před šesti lety dokázal s mercedesem celý Evropský pohár vyhrát, ale poslední dvě sezony vynechal.
I proto se počítá s tím, že se v úvodu sezony bude s vozem spíše seznamovat a hlavní slovo bude patřit Vršeckému nebo Španělovi Antoniovi Albacetemu. Ostatně právě Körber, který letos bude působit jako poradce stáje, kvůli tomu pro závod v Assenu favorizuje Vršeckého.
Těsně před odjezdem se tradičně dolaďovaly motory a vrcholila předstartovní horečka. "Skoro počítám hodiny do začátku volných tréninků. Buggyra je skvělé auto, jsem velkým optimistou," uvedl na týmových webových stránkách Faure, zatímco Albacete připomněl první závody v letech 2001 a 2002, kdy se mu vždy podařilo vyhrát.
Vršecký byl nadšený z toho, jak vypadaly poslední testy. "Motor má podstatně lepší ovladatelnost. Jsem z toho skutečně nadšený a nemůžu se dočkat, až všechno vyzkoušíme naostro. Troufám si tvrdit, že v tak dobré konfiguraci motor ještě nikdy
nebyl," prohlásil spokojeně Vršecký před cestou do Assenu.
Trojici z Buggyry bude zřejmě nejvíce konkurovat německý jezdec Marku Östreich, který pojede premiérově s neznámým speciálem VW. Teprve první závody však naznačí možnosti všech týmů a také to, zda skutečně půjde o poslední sezonu, v níž se silnější kategorie bude jezdit. Zdá se totiž pravděpodobné, že od roku 2005 budou tahače jezdit pouze v kategorii Race Truck.
Program EP tahačů v roce 2004:
4. dubna: Assen (Nizozemsko)
17. dubna: Catalunya (Španělsko)
16. května: Misano (Itálie)
20. června: Nogaro (Francie)
11. července: Nürburgring (Německo)
1. srpna: Alastaro (Finsko)
29. srpna: Most
19. září: Zolder (Belgie)
3. října: Jarama (Španělsko)
24. října: Le Mans (Francie)