Rychlostní zkouška Pindula vždy patřila k nejoblíbenějším. Takhle ji v roce...

Rychlostní zkouška Pindula vždy patřila k nejoblíbenějším. Takhle ji v roce 2010 projížděl Pavel Valoušek. | foto: MAFRA

Barum rally vyškrtla z itineráře oblíbený test Pindula

  • 0
Bez oblíbené rychlostní zkoušky Pindula, která je až na jednu výjimku součástí harmonogramu už od roku 1973, se musí obejít letošní ročník automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín. Pořadatelé ji vyškrtli kvůli tomu, že její nejatraktivnější pasáže vedou místy, kde platí zákaz vstupu kvůli africkému moru prasat. „Nechtěli jsme zbytečně riskovat,“ vysvětlil ředitel soutěže Miloslav Regner.

Zvířecí nemoc zasáhla do stavby trati už loni, organizátoři tehdy zkrátili test kolem Slušovic. Ve stejné podobě se rychlostní zkouška Březová, jak zní její oficiální název, pojede také letos.

Podobu testu Halenkovice pro změnu ovlivnila oprava silnice. Ale i tak se posádky mají na co těšit. Třeba na to, že rally vyvrcholí nejtěžším a nejdelším testem zvaným Kašava, který měří téměř 25 kilometrů.

„Bude to zajímavé vyvrcholení závodu,“ nepochybuje zástupce ředitele Jan Regner.

Harmonogram soutěže, která se uskuteční od 24. do 26. srpna, se jinak pohybuje v intencích minulých ročníků. Páteční předehru obstará kvalifikační rychlostní zkouška v Komárově. O ostrý start se potom večer postará sledovaný test v ulicích Zlína, který pravidelně sleduje dvacetitisícová kulisa.

V sobotu jsou na programu úseky Březová, Semetín, Rajnochovice a Kudlovice, v neděli Halenkovice, Maják a Kašava.

V cíli na zlínském náměstí Míru se vítězný vůz objeví o něco později, než bylo poslední dobou zvykem. Šampaňské se bude otvírat až v 17 hodin.

„Vyšlo to tak ze skladby trati. Erzety jsou dál od sebe, takže přejezdy trvají déle,“ vysvětlil Jan Regner.

Proměnou projde servisní zázemí, které zůstává v Otrokovicích. Část soutěžní kolony setrvá v areálu společnosti Continental Barum, další část se přesune o pár stovek metrů. Nové prostory posádky najdou v areálu společnosti Zlín Aircraft. Tam budou nejenom současné vozy, ale také starší modely z kategorie Star Rally, které dosud sídlily v baťovském areálu ve Zlíně.

„Díky tomu budou mít posádky větší prostor pro svou prezentaci,“ vysvětlil Miloslav Regner.

Startovní listinu pořadatelé zveřejní až 13. srpna, uzávěrka je přitom o týden dříve. O svůj sedmý zlínský titul a čtvrtý v řadě by měl usilovat tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký, který si už o tomto víkendu může na Rally Bohemia v Mladé Boleslavi zajistit další domácí titul. Jeho největším soupeřem by stejně jako v předchozích sezonách měl být ruský pilot Alexej Lukjaňuk.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž