„Na testech se nezastavíme. V jedenáct hodin dopoledne nakopneme motor a ten se točí až do západu slunce,” přiblížil Loprais.
Mechanikům se na jeho Tatře Queen 69 ReBorn s označením Královna povedlo odstranit problém s chlazením, jenž závodní speciál trápil poslední půlrok. Povedlo se také vyladit řízení, nastavení podvozku i brzd.
Při svezení stopadesátikilového pasažéra naopak „odešel“ držák sedačky, který museli mechanici svařit. „Jsem za to rád, třeba by nám ten samý díl praskl v polovině Dakaru. Náš mechanik váží zhruba polovinu, ale člověk nikdy neví. Je dobré auto prověřit větší zátěží,“ smál se Loprais, jenž dvakrát dokončil Dakar na třetím místě.
Příští ročník začne v lednu nezvykle v Peru, kde budou závodníci rovnou vhozeni do dunových polí, horkých teplot a vysokých nadmořských výšek. Poté se kolona přesune do Bolívie a Argentiny.
Lopraisova Královna váží deset tun, má výkon tisíc koní a pojme tisíc litrů nafty. Její maximální rychlost je omezena na 140 kilometrů v hodině, aby šla bezpečně ubrzdit.