Nová Buggyra udělala na španělského pilota nejlepší dojem. Mile jej překvapily především kvality motoru. "Buggyrou jsem přímo nadšen. Auto na mě udělalo ten nejlepší dojem. Buggyra je mnohem lepší než Caterpillar, se kterým jsem jezdil vloni. Velmi dobrý pocit mám hlavně z motoru, který daleko lépe reaguje, je silnější a je na něm vidět velký kus práce, který tým Buggyra za celou zimu udělal," hodnotil po testech na mostecké trati Antonio Albacete.
Příští víkend pojedete s Buggyrou první závod vašeho národní mistrovství. Vyhrajete?
Po tom, co jsem tady na mosteckém okruhu zažil s novým vozem, předpokládám, že u nás nebudu mít konkurenci. Doufám, že se mně podaří obhájit španělský titul, tentokrát s Buggyrou.
Jaké šance si dáváte do nové sezóny v Evropském poháru?
Můj cíl je jasný - chci vyhrát titul mistra Evropy. Myslím si, že nyní mám pro to všechny předpoklady. Potřebuji k tomu samozřejmě i trochu štěstí. V úvahu musím vzít také další jezdce, kteří budou mít k dispozici stejné auto. Tím myslím Gerda Korbera a Davida Vršeckého. Ale šanci mám velkou - možná tu největší v celé kariéře. Samozřejmě, že chci získat pro Buggyru i titul v poháru konstruktérů. Udělám pro to maximum.
Jaké jsou vaše vztahy s Davidem Vršeckým, vloni jste byli velkými konkurenty?
David pro mě bude, stejně jako vloni, soupeřem. Nic na tom nemění ani fakt, že pojedeme oba v jednom týmu. Ale doufám, že to všechno bude jen sportovní boj. Krátce řečeno, budeme určitě dobrými partnery s depu, ale na trati jsme soupeři.
Jak se vám spolupracuje s Martinem Kolocem?
S Martinem je spolupráce výborná, velmi ho obdivuji a uznávám. Kam Buggyru za tak krátký čas dostal, je až neuvěřitelné. Čerstvým důkazem jeho práce je i nové auto. Je schopné konkurence už teď před sezónou. Odvděčit se mohu jedině tím, že vyhraji nejen titul šampióna v jezdcích, ale i tím, že také pomohu vybojovat titul pro značku Buggyra v poháru konstruktérů.
Bylo to těžké rozhodnutí přesedlat z Caterpillaru do Buggyry?
Nebylo to jen moje rozhodnutí, ale celého týmu Cepsa. Jedním z hlavních důvodů bylo, u Caterpillaru nedochází k dostatečnému technologickému pokroku a posunu vpřed. Zatímco u Buggyry jsme viděli za poslední období veliký pokrok jak na motoru, tak na podvozku. To rozhodlo.
Jak reagovali na váš přestup roku doma ve Španělsku?
Překvapil jsem jak laiky, tak i odborníky v celém Španělsku. Novináři se na mě sesypali s otázkami, co to vlastně ta Buggyra je. Musel jsem všechno stále vysvětlovat. Doufám, že na konci sezóny už budou u nás doma všichni vědět, co to je Buggyra.
Budete během sezóny čerpat zkušenosti od Davida Vršeckého nebo budete radit vy jemu?
Předpokládám, že zpočátku budu chodit pro zkušenbosti já k Davidovi. Pak se situace srovná, protože se učím celkem rychle. V dalším stádiu už bychom si měli zkušenosti předávat vzájemně.