Symbol hotelu, který je chráněn autorským zákonem, se v kampani na lyžařský šampionát objevuje na propagačních materiálech nebo billboardech. Agentura RZA Solution logo libereckého hotelu upravila a bez souhlasu vlastníka autorských práv použila v nákladné reklamní kampani. Držitelům licence tím upřela i právo se k úpravě vyjádřit.
"Tam je autorské právo na nedotknutelnost díla, které patří architektu Karlu Hubáčkovi," řekla televizi mluvčí vlastníka autorských práv Jana Hubáčková a dodala, že Ještěd ztvárněný na billboardech jí spíš připadá jako "zvon na čištění odpadu".
Pořadatelé lyžařského mistrovství obvinění odmítají, za všechno prý může agentura, kterou najali. Mluvčí šampionátu Zdeněk Soudný řekl, že o tom budou s agenturou jednat.
"Budu konzultovat s právníkem, jestli z naší strany došlo k pochybení," uvedl pro televizi Vojtěch Hlaváček z Agentury RZA Solution. Podle Hubáčkové jde jen o vyčkávací taktiku.
Hubáčkovi byli prý na začátku připraveni poskytnout firmě smlouvu za symbolickou cenu. "My nechceme vůbec ze šampionátu kořistit. Proto jsme jim nabídli, ať si cenu stanoví sami," řekla Hubáčková.
O tuto šanci však agentura nyní přišla. Požadavek vlastníků autorských práv už dosáhl stotisícových částek a soudní vyrovnání jeho cenu ještě zdvojnásobí. Hubáčkovi jsou rozhodnuti se na soud obrátit. Pokud agentura nezačne s majiteli práv jednat, hrozí jí podle televize nejen vysoká pokuta, ale viníkovi také dvouleté vězení.
Hotel byl postaven v letech 1966 až 1973 na vrcholu Ještědu, má tvar rotačního hyperboloidu a přirozeně navazuje na tvar hory Ještěd. Pro svoji eleganci a praktické využití moderních technologií získala stavba v roce 1969 prestižní Perretovu cenu Mezinárodní unie architektů.
V anketě, uspořádané v roce 2000 mezi tuzemskými odborníky, byla vyhlášena nejvýznamnější českou stavbou 20. století. V roce 2005 byla vyhlášena národní kulturní památkou a Liberec i Liberecký kraj usilují o její zařazení na seznam UNESCO.
Architekt Karel Hubáček oslavil v pondělí 85. narozeniny.