Může se snad člověk vrhnout na nějaký bezpečnější sport, třeba fotbal, když vyrůstá v rodině, která má motoristické závody léta v krvi?
Bianchiho nehoda |
Kde je děda Mauro trojnásobným mistrem světa sportovních vozů GT! Kde se prastrýček stal vítězem legendární čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a k tomu přidal 19 startů v F1! A když navíc vyrůstal v malém městě v Provence, kde pro jistotu váš otec provozuje motokárovou dráhu!
Ne, z Julesa Bianchiho (25) fotbalista být prostě nemohl. Raději trénoval na motokárách, a tak se mladík, jehož tvář zdobí drobný mušketýrský knírek, v sedmnácti letech stal šampionem Francie a následně uspěl i ve světě. Získal mocného manažera Nicolase Todta, syna šéfa Mezinárodní automobilové federace FIA Jeana Todta, který si ho dosadil do svého formulového týmu ART.
Poslední těžké nehody v F1María de Villotaová Traťový komisař - rizikové povolání Děsivé nehody, šťastný konec |
A když se v něm roce v 2009 stal šampionem evropské formule 3, vybralo si ho Ferrari do své juniorské akademie. Tak, jak dovolovaly tehdejší řády, testoval dva roky starý vůz, k tomu spoustu času trávil na trenažéru v Maranellu.
Ferrari si ho hýčkalo, vidělo v něm talent a mnozí tvrdili, že právě Bianchi bude jednou tím, kdo získá místo v nejprestižnější stáji v F1. Možná by to tak už bylo, nebýt jeho (částečně) ztracených let v sérii GP2, která se považuje za poslední předstupeň k F1.
Bianchi v ní sice v roce 2010 i 2011 skončil třetí, což nezní špatně, jenže i časopis F1 Racing napsal: „Jules je rychlý, ale bohužel nekouká do zpětných zrcátek.“ On namítal: „Ano, nebylo to dobré, ale kompletně jsem se změnil.“ F1 Racing ale zároveň píše: „Jules je chytrý, zábavný, trochu lehkomyslný, ale jinak nikterak namyšlený chlap.“
Možná i proto už v roce 2012 dostal šanci jezdit páteční tréninky za Force India a kdekdo čekal, že právě tam ho Ferrari upíchne vyučit se. Jenže stáj na poslední chvíli změnila plány a on musel v minulé sezoně vzít narychlo angažmá v podprůměrné Marussii. Ale proč ne, vždyť i Alonso začínal u bídného Minardi a kdysi ho v F1 porazil i Tomáš Enge.
Že Bianchi rozhodně není „nemehlo“, ukázal letos v Monaku. Dojel devátý a byl prvním, který získal body pro týmy, které do F1 vstoupily v roce 2010 (Marussia, Caterham a HRT - ten už zkrachoval).
I proto teď pro změnu kdekdo čekal, že Ferrari ho v roce 2016 místo Kimiho Räikkönena povolá jako dvojku k Sebastianu Vettelovi. Ale třeba to tak ještě bude...