Ve Španělsku nakonec pojedou všechny týmy

  • 1
Barcelona - Ještě v pátek ráno to vypadalo, že Velkou cenu Španělska pojede pouhých deset týmů. Honda zveřejnila prohlášení, že pokud tým Super Aguri do prvního tréninku neuzavře dohodu s novým finančním partnerem, jeho start nepodpoří. Japonská automobilka ale pod tlakem okolností povolila a Sató s Davidsonem k jízdám nastoupili.

Šéf stáje Aguri Suzuki stále vede jednání s několika potenciálními generálními partnery, či dokonce majiteli týmu.

Pouze uzavření smlouvy podobného charakteru zajistí budoucnost stáji, která je momentálně téměř zcela bez prostředků a závislá na podpoře Hondy. Ta však má v F1 svůj vlastní tým.

V Barceloně nebude loni tak úspěšný tým bojovat o body. Úspěchem pro něj momentálně je, že jeho jezdci projedou cílem.

Celá ekipa se přesunula na katalánskou trať začátkem tohoto týdne a přípravy na závod probíhaly jako před každým jiným podnikem.

Akutní potíže Super Aguri přišly krátce po Velké ceně Bahrajnu. Britská společnost Magma Group, která se měla stát novým majitelem týmu, odstoupila v poslední možné chvíle před podpisem dohody. Všechny podmínky prodeje už byly dohodnuté.

Pomoc Hondy se však týká pouze Velké ceny Španělska. "Honda nikdy neměla v úmyslu podporovat dvě stáje v seriálu. Poslední dva roky se pro Super Aguri dělalo první poslední, ale stáj musí sehnat vlastní peníze," řekl šéf továrního týmu Honda F1 Nick Fry. "Intenzivně pracujeme na nejlepším možném řešení problémů Super Aguri, ale nevidím to optimisticky," dodal.

Stáj se ve formuli 1 poprvé představil 12. března 2006 v Austrálii. Na kontě má od té doby 38 závodů a vloni zásluhou Sata získal dosud jediné čtyři body v Poháru konstruktérů.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž