Jenson Button

Jenson Button | foto: Reuters

V přímém souboji nás porazí, obává se Button jezdců Ferrari

  • 7
Kuala Lumpur (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Hned za vchodem do sepangského padoku se srazil s kamarádem Coulthardem, který od letošní sezony komentuje formuli 1 pro BBC. "Tak co vyhraješ?" zeptal se ho rozšafný Skot. "Jasně, proto jsme tady," smál se Jenson Button. Ale pár hodin poté, když hovořil s novináři, ubral: "V Malajsii to bude těžší."

Jenson Button v Austrálii vyhrál vše. Od kvalifikace až po vlastní závod marně hledal soupeře a triumfální jízdu mu nepřekazilo ani několik výjezdů safety car.

Jenže v Malajsii podobný průběh neočekává. Podle jeho slov nebude technický náskok monopostu Brawn GP tak výrazný.

"Tenhle víkend budu mít mnohem víc soupeřů," říká britský jezdec. "Auto je pořád rychlé, ale dráha nám tady tolik nesedí. Vyvážení není ideální, ale pracujeme na tom. Snad se ještě zlepší," uvedl pár hodin před kvalifikací.

Všechny týmy očekávají, že tým Brawn GP blafuje. Tedy, že tréninky jezdil s plnou nádrží, proto nechal nejrychlejší časy Williamsu nebo Ferrari. Jenže Button si ani přesto není jist dalším vítězstvím.

"Když se podíváte na ostatní," rukou naznačil směr na začátek pedoku, kde sídlí Ferrari. "Hodně se zlepšili. Vynikající je také Red Bull, ale naše předpoklady překonává hlavně Ferrari. Jestli je někdo favoritem na nedělní vítězství, jsou to podle mě spíš oni."

Co dělá David Coulthard

Po loňské sezoně ukončil dohodou s týmem Red Bull závodnickou kariéru ve formuli 1, ale v seriálu pokračuje jako techncký konzultant rakouské stáje a druhý testovací jezdec.

Zároveň pracuje jako reportér formule 1 pro britskou televizní stanici BBC.

Zároveň však mohl opět závodit. Třetí jezdec loňské série britské F3, Novozélanďan Brendon Hartley, který měl být náhradním pilotem Red Bullu pro sezonu 2009, nedostal od FIA superlicenci, kterou musí vlastnit všichni piloti Grand prix.

A další na řadě nebyl nikdo jiný než veterán Coulthard.

Pokud Massa a Räikkönen nejezdili s poloprázdnými nádržemi, aby vypadali rychlejší, což by byla u týmu Ferrari zatím nevídaná strategie, budou podle Buttona největšími favority právě oni. Na rozdíl od stáje bývalé Hondy dokázala Scuderie vyprodukovat monopost se systémem KERS (obnovení brzdné energie).

"S auty, které KERS mají, tady na rovinkách nemůžete soupeřit. Prostě vám ujedou. V tréninku jsem jezdil za Fernandem Alonsem (jehož Renault je rovněž vybaven KERS) a v zatáčkách jsem ho dojížděl, jenže na rovince se pokaždé utrhl. O velký kus. Prostě jen zmáčkl tlačítko a nemohl jsem nic dělat," vysvětloval Button.

Pokud by v nedělní Velké ceně došlo k souboji kolo na kolo, bude Brawn GP proti Ferrari asi bez šance. "I kdybych je v kvalifikaci jasně porazil, v závodě to nebude snadné," dodal pilot.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž