Výjimečný rekord zde má francouzská automobilka Renault, jejíž vozy zde zvítězily šestkrát. Tuto sezonu to však na sedmé první místo pro Renault vůbec nevypadá. Monoposty stáje Benetton prožívají letos jednu z nejslabších sezon vůbec.
Japonský výrobce motorů Honda zde získal čtyři vítězství a při všech byl její pilot i na druhém místě.
Ayrton Senna je z touto tratí spojován zejména díky tragické nehodě, která zde v roce 1994 stála fenomenálního Brazilce život. Méně lidí už ví, že zde Senna dosáhl skvělého rekordu, když osmkrát dosáhl nejrychlejšího času v kvalifikaci do závodu. I když zvítězit zde dokázal "pouze" třikrát.
Několik jezdců má dobrý důvod cítit se na přední umístění v Imole. Začneme s dvojnásobným šampionem Mikou Häkkinenem. Fin zde získal své první body ve formuli 1. Bylo to v roce 1991 za tým Lotus. Jeho nejlepšími výsledky na tomto okruhu je druhé místo v minulém roce a třetí místo v roce 1994. Poté zde dojížděl pouze pátý a šestý, ačkoli v posledních třech letech zde vždy získal pole position.
Trojnásobný mistr světa Michael Schumacher, zde z devíti startů vypadl pouze dvakrát. Třikrát zvítězil a čtyřikrát dojel druhý. Němec zde obhajuje loňské vítezství.
Heinz-Harald Frentzen zde v roce 1997 získal své první vítězství. Giancarlo Fisichella zde v roce 1997, kdy byl pilotem Jordanu, získal první body. Eddie Irvine až na rok 1999, kdy odstoupil kvůli závadě motoru, vždy v Imole dojel až do cíle.
Jean Alesi bodoval vždy v letech 1995-1999. Minulý rok byl bez šancí, protože monopost stáje Prost nebyl konkurenceschopný a letos to s ním nevypadá o mnoho lépe.
Nejtěsnějšího vítězství dosáhl v San Marinu v roce 1982 Didier Pirroni, když druhý Gilles Villeneuve, rovněž pilot Ferrari, na něj ztrácel 0.366 vt.
Největší rozdíl mezi prvním a druhým byl naopak v roce 1985. To byl vůbec zajímavý závod. Pár kol před cílem si jel pro vítězství Ayrton Senna, ale došel mu benzin. Do vedení se dostal Stefan Johansson, ale musel z téhož důvodu zastavit v boxech. První projel nakonec cílem Alain Prost následován Elio Angelisem. Třetí viděl kostkovanou vlajku Thierry Boutsen, ten měl však kolo ztráty na Angelise.
Po závodě bylo zjištěno, že McLaren Alaina Prosta byl příliš lehký a Francouz byl diskvalifikován. Vítězem byl tedy nakonec vyhlášen de Angelis o jedno kolo před Boutsenem.
Do první zatáčky Velké ceny Brazílie najížděl ve vedení Michael Schumacher s Ferrari. |