Států, které by chtěly uspořádat velkou cenu formule 1, je více. V plánu jsou stavby několika okruhů a je téměř jisté, že Evropa minimálně o dva závody přijde. Rusko by mělo být připraveno do dvou let, Egypt se nyní snaží urychlit stavbu trati, Turecko shání peníze na její zahájení a ve fázi jednání jsou zatím Bahrain a Dubai. Existuje pouze malá nebo téměř žádná šance, že by mohl být již tak nabitý kalendář formule 1 rozšířen a proto musí přijít o svou pozici některý z tradičních okruhů.
Největší obavy musí mít v Itálii a Německu, protože na jejich území se jedou dva závody. Na apeninském poloostrově je outsiderem Imola, o Monze si dosud nikdo pochybovat nedovolil. V Německu je mezi Nürburgringem a Hockenheimem situace vyrovnanější, i když Hockenheim má pevnější pozici. Dalším na řadě by poté byl britský Silverstone, který si několikrát vysloužil důtku ze sídla FIA a hrozilo mu dokonce odebrání závodu.
Není jednoduché odhadnout, jak tento velký boom formule 1 dopadne. Rozhodovat nebudou sportovní hlediska, ale zejména ekonomická, politická a i zájmy mužů jako je Bernie Ecclestone. Vedení současných tratí tuším, že jejich budoucnost je v ohrožení a všemožnými změnami se snaží zlepšit podmínky pro týmy i sponzory. Typickým příkladem přestavby za zájmů ekonomických je letošní zkrácení Hockenheimringu. Loga na vozech již nebudou část okruhu skryta před zraky diváků za stromy.