Sven Hannawald

Sven Hannawald | foto: Roman Klemm

Sven Hannawald chce zase doletět daleko - na závodní dráze

  • 2
Hockenheim (Od spolupracovníka iDNES.cz) - Na skokanských můstcích toho vyhrál hodně. Olympijské zlato, Turné čtyř můstků, závody Světového poháru. Nejen v Německu je sedmatřicetiletý Sven Hannawald hvězdou. Letos absolvoval se slibným úspěchem svou první plnou sezonu v motorsportu.

V nabitém německém mistrovství ADAC-GT-Masters tvoří Hannawald společně s bývalým vicemistrem F1, Heinzem-Haraldem Frentzenem, skutečně hvězdnou posádku. Jejich vůz Callaway-Corvette týmu Buchbinder má zájem publika, médií a sponzorů zaručen.

Mistr světa v letech na lyžích to ale myslí se svým novým sportem naprosto vážně. Letos skončil třetí v amatérském hodnocení a od příští sezony chce zaútočit na celkové vítězství.

Na úvod prozradil manažer obou jezdců, Axel Watter, jak se k takové sestavě dopracoval: "Koncem minulého roku bylo jasné, že se Svenem nastoupíme naplno do mistrovství GT. Sponzoři a tým ale chtěli vědět, kdo bude jeho zkušeným partnerem, a já jen tak z legrace - aniž bych cokoliv ověřil - řekl: No přeci Frentzen!"

"Všem se ta iluze tak líbila, že jsem se musel pustit do práce a začal na Heinze-Haralda naléhat. Dlouho mne nechal na rozhodnutí čekat, koncem února ale slíbil, že do toho s námi půjde."

Nejlepším výsledkem této posádky bylo letos čtvrté místo na Red Bull Ringu.

Sledoval jste motorsport i dříve?
Vůbec ne. Dobrá, měl jsem sklony jezdit rychle silničním autem, ale stát se závodníkem, to mne ani nenapadlo. Do okolí závodů jsem se dostal až později. Televizní stanice RTL podporovala a propagovala v zimě skoky a v létě formuli 1. Proto jsem byl často hostem Grand Prix. Mimoto byl můj tehdejší manažer zárověň manažerem Nicka Heidfelda. Tenkrát jsem si pomalu uvědomil, že by závody mohly být i něčím pro mne.

Sven Hannawald v Chevroletu Corvette týmu Buchbinder-Callaway

Vidíte nějaké paralely mezi oběma sporty?
Jen jednu. Je to hra s rizikem. Je tu nebezpečí a může se vám lehce něco stát...

Jakou roli hraje odvaha?
SH: Jistě rozhodující! I když musím říci, že jsem nikdy neriskoval bezhlavě. Mé riziko bylo vždy kalkulované. Na Red Bull-Ringu jsem například poprvé jel v dešti na slickách. Byl jsem velmi opatrný, nechtěl jsem to rozbít... (a pak začal vysvětlovat manažerovi a Frentzenovi, jak zmáčkl na omezovač rychlosti právě, když byl zadními koly na bílé krajnici, a rozbil svou Corvettu, která sebou nečekaně trhla, při vjezdu do boxů).

Jak běží spolupráce s Heinzem-Haraldem?
Být s ním v jednom týmu je sen. Minulé dva roky jsem jezdil jen jako host SEAT-Cupu a podobných sérií. Zapnuli zelené světlo, já na to šlápl - a ostatní se přehnali kolem mne. Neměl jsem o závodění ani tušení. Heinz-Harald mi prozradí každý detail. Moc se toho od něj naučím - musím ale přiznat, že v nastavení vozu se ještě pořád nevyznám. To řeší on sám.

Jaké jsou vaše dlouhodobé ambice?
Nikdy jsem nic nedělal polovičatě, nebo jen přechodně. S motorsportem to myslíme vážně. Nevidím to jako svoje hobby, ale jako své poslání. Mým cílem je být mezi nejlepšími amatéry a vypracovat se v profesionála, který jednoho dne tým povede.

A hobby-závodník Frentzen pak bude vaším "amatérem"?
Ano, asi tak nějak... (směje se Hannawald) 

Máte pro sezonu 2012 již konkrétní plány?
Ano. Jistě pojedu opět v ADAC-GT-Masters. S velkou pravděpodobností na stejném voze a se stejným týmem. Jen Heinz-Harald ještě nemá jasno.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž