Po Okayamě se bude závodit ještě v Macau, rozhodnout se ale může už o tomto víkendu. V minulém roce tu dokázal v prvním závodě zvítězit Rickard Rydell a zajistil tak Pohár konstruktérů pro Seat, před dvojzávodem v někdejší portugalské kolonii navíc bylo jasné, že o šampionu mezi jezdci se bude rozhodovat mezi Yvanem Mullerem a Gabriele Tarquinim.
Stejný scénář by mohl nastat i letos. Španělská automobilka sem přijíždí s jednadvacetibodovým náskokem na BMW, Augusto Farfus se svým bavorákem má na duo Muller – Tarquini manko 11, respektive 18 bodů.
Ukázat se budou chtít také ostatní dva tovární týmy – Chevrolet a Lada. Zatímco americká značka usilovně testovala na tento 3,703 kilometru dlouhý okruh, Lada se už soustředí především na úpravy pro příští rok. V něm by mohla být zas o něco konkurenceschopnější, první historické umístění Jamese Thompsona v nejlepší osmičce v italské Imole dává tušit znatelný pokrok.
Thompson, který mimochodem v uplynulém víkendu dokázal zvítězit v Evropském poháru cestovních vozů, navíc předpovídá pro japonské závody spoustu možných variant. Do výsledků mohou hodně promlouvat povětrnostní podmínky a samozřejmě také záludnosti okruhu, na němž se mimochodem v letech 1994 a 1995 jela Velká cena Pacifiku Formule 1.
Počasí ovlivnilo také loňský druhý závod. Na mokru dokázal fantasticky zvítězit Tom Coronel, na pódiu ho na třetím místě doplnil Sergio Hernández jako druhý nezávislý jezdec. I letos se Coronel podívá do Země vycházejícího slunce, Holanďan totiž dokázal sehnat dost prostředků, aby mohl startovat do konce sezony.
Ostatně vzdát klání o titul mezi netovárními jezdci jen kvůli neshodám se sponzory by byla škoda, Coronel má 29 bodů náskok na druhého Félixe Porteira. Rozhodnout se tu může jen teoreticky, v Macau se totiž mezi nezávislými tradičně pojede o dvojnásobek bodů.
Kromě letošních tradičních účastníků bude startovní pole bohatší o pět jezdců. S benzinovým Leonem tu bude Brazilec Joao Paulo Lima de Oliveira, místní diváky budou ale mnohem víc zajímat tři Japonci. Masaki Kano, který loni odjel tři závodní víkendy, možná předá něco ze svých zkušeností dvěma úplným nováčkům Seiji Arovi a Nobuteru Taniguchimu. Všichni pojedou na BMW 320si, stejně jako poslední účastník, Henry Ho z Macaa.
Vozy se na Okayamě budou proháět se stejnou zátěží na sedačce spolujezdce jako na Imole, tování BMW a Seaty povezou 40 kilogramů navíc, o deset méně pak Chevrolety. Alex Zanardi si na svém upraveném BMW odlehčí 20 kilo, stejně jako trio pilotů Lady. Na svém zůstanou jezdci na benzinových Leonech. Kvalifikace se jede zítra od 8:00, nedělní závody v 5:55 a 8:5 našeho času.