Heidfeld (vlevo) a Alonso

Heidfeld (vlevo) a Alonso | foto: Reuters

S KERS nebo bez KERS? Otázku číslo jedna letošní F1 řeší i BMW

  • 2
Kuala Lumpur (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Lépe vyvážené a ovladatelnější auto nebo auto, které může jednou za kolo o dvě, tři desetiny vteřiny zrychlit? Takové dilema řeší týmy, které stihly do začátku sezony připravit systém obnovení brzdné energie (KERS). BMW vyslalo v Austrálii do závodu Kubicu bez KERS, Heidfelda s ním. A v Malajsii zatím čeká na data z tréninků.

Systém KERS (více ZDE) a jeho součásti váží 40-60 kilogramů a pro těžšího Kubicu je větším problémem než pro Heidfelda. Polák se kvůli němu dostává k horní hranici hmotnosti monopostu (605 kg), kvůli čemuž nezbývá inženýrům prostor na dovážení a vyladění šasi.

"Dokud nebude váhový limit pro monopost zvýšen, musím závodit bez KERS," tvrdil po příletu do Malajsie Kubica.

Heidfeld je se svými 64 kilogramy ve výhodě, přesto i u něj přes riziko přenastavení celého monopostu uvažuje tým BMW-Sauber o vymontování systému, který je pro letošní sezonu zatím nepovinný. Výkonnostní rozdíl mezi oběma jezdci byl v Melbourne doslova hmatatelný.

Rozhodování o instalaci nebo naopak uklizení KERS zpátky do kamionu bude BMW nechávat až na pátek po trénincích. Každý okruh je jiný a na každém monopostu se chová trochu jinak.

"Naše simulace na malajský okruh vypověděly, že situace bude podobná jako v Austrálii, ale musíme počkat na údaje z tréninků. Ty budou směrodatné tady v Sepangu, ale i na všech dalších závodech," uvedl v pátek na okruhu poblíž vesnice Sepang šéf týmu Mario Theissen.

Časy jezdců BMW v Austrálii

Kvalifikace
2. část

Kubica - 1:25,152 min.
Heidfeld - 1:25,504 min.
3. část
Kubica - 1:26,914
Heidfeld - nepostoupil

Závod - nejrychlejší kola
Kubica - 1:27,998
Heidfeld - 1:28,283


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž