PO ČTYŘECH I NA VODĚ. Valentino Rossi byl v Monze za volantem stejně jistý jako

PO ČTYŘECH I NA VODĚ. Valentino Rossi byl v Monze za volantem stejně jistý jako je za řidítky motocyklu i na vodě. | foto: Petr Gabriel

Rossi uspěl i na čtyřech kolech. V Monze zvládl i průtrž mračen

  • 2
Devítinásobný motocyklový mistr světa Valentino Rossi byl hlavní hvězdou premiéry druhého ročníku vytrvalostních závodů gétéček - seriálu Blancpain Endurance, který se o tomto víkendu konal na okruhu v italské Monze. A se svým černým Ferrari 458 Italia týmu Kessel Racing si nevedl vůbec špatně.

Na startu úvodního závodu se sešlo rekordních 56 vozů mnoha světoznámých značek. Seriál, který na rozdíl od oficiálních mistrovství zažívá nebývalý vzestup popularity, nyní zlákal i italského šampiona. Rossiho záliba ve čtyřech kolech rozhodně není žádným tajemstvím a často se spekuluje o tom, že by po skončení motocyklové kariéry mohl přesednout do auta.

Valentino Rossi po závodě

"Motorsport je moje velká vášeň a vždy. A tento druh závodů se mi líbí," prozradil Rossi s úsměvem před svojí premiérou novinářům. "Vytrvalostní závody pozorně sleduji a seriál Blancpain Endurance je opravdu skvělý. Chtěl bych si v budoucnu vyzkoušet závod 24 hodin v Le Mans - to by byl opravdu skvělý zážitek. Ale na takový závod musíte být perfektně připraven, takže o tom mohu přemýšlet jedině, až někdy v budoucnu definitivně skončím s motorkami. Ale i tenhle šampionát má svůj 24hodinový závod - ve Spa Francorchamps. Na tamním okruhu jsem ještě nikdy nezávodil, a tak bych si to moc rád vyzkoušel. Bohužel letošní termín koliduje se závodem v Laguna Seca, takže to budu muset prozatím ještě odložit," odtajnil některé svoje další plány.

Motocyklový šampion si jízdu s autem již několikrát vyzkoušel, a to dokonce i v té nejvyšší kategorii, když testoval závodní ferrari formule 1.  Několikrát závodil i v rallye a nyní, jak se zdá, svoji pozornost zaměřil na okruhy. 

Rossi se ve voze střídal s přítelem Alessio Saluccim a svůj okruhový debut pojal opravdu zodpovědně. Rozhodně se z jeho strany nejednalo o žádnou exhibici nebo propagační jízdu. Valentino se s celým týmem aktivně účastnil příprav vozu nebo nácviku zastávek v boxech. A to i přesto, že každý jeho krok na okruhu provázely davy fanoušků.

Mnozí z nich neúnavně postávali před jeho boxem nebo u kamionu v naději, že alespoň na chvíli svůj idol zahlédnou. A Valentino je jako vždy nezklamal. Několikrát, k nevelké radosti svojí ochranky, zamířil do jejich středu, aby ochotně zapózoval na společných fotografiích a rozdal kupu autogramů. Italský víkend si očividně užíval.

V tréninku zajel Rossi desátý nejlepší čas a se svým výsledkem byl spokojen. "Být při debutu v první desítce je myslím víc než dobrý výsledek a jen doufám, že podobného výkonu budeme schopni dosáhnout i v závodě," těšil se po tréninku. To se mu ale bohužel nesplnilo…

VÝMĚNA JEZDCŮ. Rossi nastupuje do auta a pro fotografy v pitlane jakoby nic jiného neexistovalo.

ČERNÝ KORZÁR. Valentino Rossi by byl hvězdou i v závodech GT. Při své premiéře v Monze neztrácel.

ČERNÉ MONSTRUM NA TRATI. Valentino Rossi si za volantem černého ferrari vedl v závodech GT výborně.

Závod byl odstartován za prudkého deště a první půlhodinu museli všichni jezdci kroužit za bezpečnostním vozem. Rossi, který závod rozjížděl, svou pozici udržel, ale jeho spolujezdec měl na trati kolizi, po níž se propadl až do třetí desítky vozů. Valentino, který vůz opět převzal v poslední části závodu, pak stihl pozici alespoň trošku vylepšit a cílem projel na 18. místě celkově a 8. místě ve své kategorii.

I přesto byl Rossi se svým výkonem spokojen, a tak není vyloučeno, že černé ferrari se žlutým číslem 46 nebude v garáži švýcarského týmu příliš dlouho zahálet. 


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž