PO STARTU. Fernando Alonso s defektem levé zadní gumy končí v kačírku.

PO STARTU. Fernando Alonso s defektem levé zadní gumy končí v kačírku. | foto: Reuters

Neměl jsem kam uhnout, brání se Räikkönen kritice Alonsa

  • 11
Fernando Alonso přišel kvůli nehodě v první zatáčce Velké ceny Japonska formule 1 o náskok v čele šampionátu formule 1. Vyřadil ho střet s Kimim Räikkönenem. Po závodě se do jezdce Lotusu ostře pustil: "Nechápu, co tam Kimi prováděl," zlobil se Alonso. Fin však má jasno, na kolizi nenese žádnou vinu. "Neměl jsem kam uhnout," vysvětluje.

Jednička stáje Ferrari je stále v čele mistrovství světa, ale ztráta Sebastiana Vettela se ztenčila na pouhé čtyři body. Není divu, že Alonso byl po závodě v Suzuce roztrpčený a hledal důvody svého předčasného konce. Kimi Räikkönen však není Grosjean ani Maldonado, nebývá na startech příliš divoký ani nebezpečný a Alonsovo obvinění si nenechal líbit.

Zpomalené záběry potvrzují, že pravda bude spíš na straně Fina. Od zhasnutí červených světel se držel na levé straně dráhy, kde si hlídal vnější stopu nájezdu do první zatáčky. Pokud by měl Alonsovi uhnout, musel buď vjet na trávu, nebo šlápnout dřív na brzdy.

Dvojnásobný mistr světa tvrdí, že mu Räikkönen předním křídlem prorazil zadní pneumatiku. Podle Fina to spíš bylo tak, že Alonso ho natlačil ke straně a svou zadní gumou si na ostrou karbonovou hranu jeho spoileru najel sám.

"Od úplného začátku jsem byl na levé straně," říká Räikkönen. "On byl uprostřed a s každým metrem se více a více blížil levé straně. Měl jsem snahu střetu se vyhnout, ale již nebylo kam. Natlačil se přede mě a dotkl se autem mého předního křídla. Neměl jsem možnost jet jinudy."

Černo-zlatý vůz Lotus Kimiho Räikkönena střet vydržel, odlomení malé části předního křídla nemělo podle týmu velký vliv na rychlost vozu. Šesté místo v cíli však není tím, s čím by mohl být jeden z jezdců bojujících o titul spokojen. Potěšil ho snad jen fakt, že také on o něco stáhl ztrátu na lídra pořadí Alonsa.

Fernando Alonso s Ferrari pár setin vteřiny poté, co došlo ke střetu levé zadní gumy jeho auta s předním křídlem vozu Lotus Kimiho Räikkönena.

"V první zatáčce jsem kvůli střetu ztratil nějaký čas a druhá zastávka v boxech nebyla zrovna ideální. Celkově šlo o hodně složitý závod," popisoval nejlepší finský závodník posledních deseti let. "Jediným pozitivem je, že jsem stále dokázal získat nějaké body. Vzhledem k tomu, že za námi skončilo několik rychlejších vozů, není to špatné."

Kimi Räikkönen ztrácí na Alonsa pět závodů před koncem sezony 37 bodů. To není nepřekonatelný rozdíl. Pokud však Lotus nezapracuje na svém monopostu, může Fin na mistrovské sny zapomenout. Red Bull, Ferrari, McLaren, Sauber, Williams, Mercedes, Force India, Toro Rosso... Jezdci všech těchto týmů byli na jedno kolo při Velké ceně Japonska rychlejší než Räikkönen. Lotus musí přidat a hned, jinak nemá ve zbývajících závodech šanci.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž