Týmy Renault, Toyota, McLaren, BAR, Williams, Red Bull a Sauber, které své vozy nepustily po zaváděcím kole v Indianapolis na start, budou vysvětlovat Světové radě FIA, proč vyslyšely doporučení dodavatele pneumatik Michelin nezúčastnit se závodu.
Média od víkendu spekulují, jaký dopad bude mít na sedmičku týmů jejich rozhodnutí stáhnout vozy ze závodu. Šéf FIA Max Mosley řekl německému listu Bild, že týmy se dopustily nesportovního chování, ale i celkem pěti porušení pravidel.
Především prý měly týmy povinnost oznámit komisařům případné odstoupení ze závodu nejméně 45 minut před závodem, což se nestalo.
O možném konkrétním postihu Mosley pomlčel, vyzval však Michelin k odškodnění diváků, před nimiž kroužilo na dráze pouhých šest vozů.
"Michelin by měl fanouškům předložit férovou nabídku," uvedl Mosley v rozhovoru zveřejněném FIA.
Ideální by podle něj bylo, kdyby mohli šéf závodu v Indianapolis Tony George a promotér formule 1 Bernie Ecclestone oznámit, že se v příštím roce Velká cena USA v Indianapolis pojede a "každý, kdo v tomto roce měl lístek, bude mít příště vstup zadarmo".
Podle nejmenovaného funkcionáře FIA ovšem mohou stáje počítat s finančním trestem, ale i odpočtem bodů či distancem. Právě BAR by mohl na případné rozhodnutí o porušení pravidel zle doplatit, protože si odpykává půlroční podmínečný trest.
Ten začal platit poté, co si v květnu stáj odpykala zákaz startu ve dvou závodech za porušení pravidel při Velké ceně San Marina. Pilot Jenson Button v ní přišel kvůli příliš lehkému vozu o třetí místo, čtyři body za páté místo ztratil Takuma Sató.