Výrazným, půlvteřinovým náskokem, vyvedl tým Ferrari všechny soupeře z omylu, že by je snda mohli porazit. Ač v Maranellu už vyvíjejí pouze vůz pro následující sezonu, jejich výkonnostní náskok se žádnému ze soupeřů dohnat nepodařilo. Tentokrát se Barrichellovi daří držet týmové jedničky a po několika závodech obsadí rudé vozy první řadu.
Ferrari si tak také zajistilo výbornou výchozí pozici pro zisk šestého Poháru konstruktérů za sebou. V neděli stačí rudým vozům získat o devět bodů více než piloti Renaultu.
V B.A.R. se po dlouhé době ukázal Takuma Sató, když o sedm tisícin vteřiny porazil Buttona a ve druhé řadě bude startovat z výhodnější strany dráhy.
Pod 1:20 min. šel první Alonso
Prvním jezdcem, který se v kvalifikaci dostal pod hranici 1 min. 20 vteřiny byl Fernando Alonso, který ale vedení neudržel a bude startovat z pátého místa. Jeho týmový kolega Trulli, který po sezoně z Renaultu odchází, na jeho výkon nestačil a začne Velkou cenu Maďarska z deváté pozice.
Williamsy si v kvalifikaci nevedly špatně a začnou ze šestého a sedmého místa. Za překvapivý lze považovat fakt, že Antonio Pizzonia, který je pouze náhradníkem Ralfa Schumachera, dokázal porazit o dvě setiny vteřiny Juana Pabla Montoyu.
Sauber mile překvapil
Skvěle připravily auta v týmu Sauber. V předkvalifikaci nestačili Fisichella s Massou pouze na Ferrari. Nakonec bude Fisichella začínat z osmé pozice. Massa kvůli ranní výměně motoru radši do boje o místa na startu nenastoupil a odstartuje do závodu až za vozy Minardi.
Obrovským zklámáním je kvalifikační výkon vozů McLaren. Po vítězství v pátečních trénincích se jim v sobotu vůbec nedařilo už v ranních jízdách a ani v kvalifikaci na nejlepší nestačily. Kimi Räikkönen byl před závodem řazen mezi favority, ale bude startovat až z desáté pozice.
Nová Toyota postavená pod vedením bývalého technického ředitele Micka Gascoynea není špatná, ale na nejlepší zatím nestačí. Ricardo Zonta se časem 1:21.135 ukázal být kvalitním nástupcem dalšího Brazilce da Matty.
Webber byl opět dokonalý
Z jezdců Jaguaru byl o čtyři desetiny lepší Mark Webber, který porazil dokonce Coultharda z McLarenu a bude startovat z výborného jedenáctého místa.
Heidfeld s Pantanem tradičně na střed pole nestačili, ale časy těsně nad 1 min. 22 vteřin ukázaly, že řeči týmu Minardi o útoku na Jordan byly liché.
Oba vozy Minardi si, jako v každém závodě, s přehledem zajistily nejpomalejší časy. A jak se v posledních podnicích stalo zvykem, Maďar Baumgartner týmového kolegu Bruniho porazil.
Kvalifikace GP Maďarska F1:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
1:19.146
2.
Rubens Barrichello
Brazílie
Ferrari
+0.177
3.
Takuma Sató
Japonsko
B.A.R.
+0.547
4.
Jenson Button
Velká Británie
B.A.R.
+0.554
5.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+0.850
6.
Antonio Pizzonia
Brazílie
Williams
+1.024
7.
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
Williams
+1.053
8.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Sauber
+1.178
9.
Jarno Trulli
Itálie
Renault
+1.265
10.
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
+1.424
11.
Mark Webber
Austrálie
Jaguar
+1.584
12.
David Coulthard
Velká Británie
McLaren
+1.751
13.
Olivier Panis
Francie
Toyota
+1.922
14.
Christian Klien
Rakousko
Jaguar
+1.972
15.
Ricardo Zonta
Brazílie
Toyota
+1.989
16.
Giorgio Pantano
Itálie
Jordan
+3.010
17.
Nick Heidfeld
Německo
Jordan
+3.034
18.
Zsolt Baumgartner
Maďarsko
Minardi
+5.183
19.
Gianmaria Bruni
Itálie
Minardi
+5.533
20.
Felipe Massa
Brazílie
Sauber
bez času
Předkvalifikace GP Maďarska F1: 1. Barrichello (Braz.), 2. M. Schumacher (Něm./oba Ferrari), 3. Massa (Braz.), 4. Fisichella (It./oba Sauber), 5. Sató (Jap./B.A.R.), 6. Montoya (Kol./Williams).
Chorvatsko, ostrov Brač, pláž Zlatni Rat v Bolu. (Snímek byl pořízena v červenci 2004) |
Michael Schumacher (vpravo) se baví s technickým ředitelem stáje Rossem Brawnem. |