Máte tu moc pěkné holky, říká Montermini

  12:17
Brno - Má za sebou téměř třicet startů v prestižní formuli 1. Startoval v F 3000, jel Le Mans, absolvoval závody formule CART, ale v posledních sezonách se soustředí na klání vozů GT. Andrea Montermini nechyběl ani v Brně, kde sedlal vůz Ferrari české stáje Rock Media Motors. A co jej nejvíce zaujalo? České dívky!
italský závodník Andrea Montermini

italský závodník Andrea Montermini - Italský pilot Andrea Montermini absolvuje závod seriálu FIA GT na brněnském Masarykově okruhu s vozem Ferrari 575 Maranello české stáje Rock Media Motors. | foto: Petr Gabriel

V sobotním odpoledni vládne na brněnském autodromu klidná atmosféra. Skončil měřený trénink a karty pro závod FIA GT jsou rozdány. Mechanici v boxech sice ještě pilují poslední detaily na svěřených vozech, ale vše probíhá o poznání v klidnějším tempu. Také v boxu českého týmu Rock Media Motors se ještě pracuje, ale Andrea Montermini, jeden jezdců tohoto týmu, je pohodlně usazený na židli sleduje dění kolem sebe.

Odpočívá, ale rozhovor neodmítá.  "Jak se mně v Brně líbí? Je to moc pěkné místo, okruh se mi moc líbí. Jsou tu příjemní lidé. A taky moc pěkné holky...," říká se šibalským úsměvem Andrea Montermini.

Měl jste někdy čas podívat se i mimo okruh? A co se vám u nás líbilo?

Posledně, když jsme zde závodili (v roce 2003-pozn. autora), jsme přijeli o den dříve, a tak jsem měl možnost podívat se do města. Procházeli jsme se centrem a Brno se mi opravdu moc líbí. Hlavně jeho architektura, je tu hodně opravených domů. Město má nádech historie a přitom je plné života.  

Závodil jste i ve formuli 1. Absolvoval jste v ní 28 závodů. Jak na tuto část kariéry vzpomínáte?

Z formule 1 jsem měl smíšené pocity. Mám na ni mnoho dobrých ale i špatných vzpomínek. Ty dobré, to je především to, že jsem ve formuli 1 mohl být. Je to prostě F 1. Špatné je to že, jsem nikdy nedostal možnost zajet lepší výsledky (jeho nejlepším výsledkem bylo 8. místo na GP Německa v r. 1985 s vozem Pacifik-pozn. autora). Když vítězíte ve F-3 nebo ve F-3000, a pak přejdete do F 1, kde nemáte šanci dosáhnout na žádné lepší výsledky, tak je to hrozné rozčarování. Pro mě to bylo o to smutnější, že když jsem předtím působil jako testovací jezdec u Ferrari a Benetonu, viděl jsem jak funguje takový profesionální závodní tým, který usiluje o dobré výsledky. Týmy ve kterých jsem potom ale působil (Simek, Pacifik a Forti – pozn. autora) neměly vůbec potřebné vybavení, takže jsme se nikdy nemohli na lepší výsledky nikdy dostat.       

Sledujete současnou formuli 1?

Samozřejmě, že sleduji. Jednak komentuji přenosy ze závodů pro italskou televizi a občas s přáteli navštívím i některý závod. Závody formule 1 jsem ostatně sledoval již jako malý kluk. Ještě stále v ní mám hodně přátel a kontakty se tam snažím udržovat. Je to pro mě užitečné především po technické stránce. Formule 1 stále využívá špičkové technologie, které pak časem přecházejí i do dalších oblastí motoristického sportu a také do GT, kde se dnes pohybuji. Je to vlastně taková zkratka, můžeme tak rychle získat informace, které  využíváme v naší další přípravě.    


Před sezónou jste testoval i Maserati MC12 GT1, ale teď zde startujete s vozem Ferrari. Uvidíme Vás ještě v Maserati?

Původně jsme jednali o dlouhodobější spolupráci, ale maserati následně změnilo plány, takže nakonec jsme se dohodli na spolupráci pouze při posledních třech mimo evropských závodech sezóny v seriálu FIA GT. Teď závodím s vozem Ferrari 575 Maranello GTC v italském šampionátu vozů GT za český tým Rock Media Motors, se kterým jsme se i v Brně.

Závodíte tedy stejně jako v předchozích sezónách v seriálu FIA GT s vozem Ferrari. Jaký je rozdíl mezi Ferrari a Maserati?
 
Rozdíl mezi nimi je opravdu velký. Jsou to zcela odlišná auta. Ten zásadní rozdíl je dán již jejich vznikem. Zatímco Maserati je vlastně prototyp, zcela nově konstruované a pro závodní účely postavené auto, Ferrari je naproti tomu vlastně „normální“ silniční vůz, přestavěný a upravený na závodní. Maserati se daleko lépe řídí, má skvělé jízdní vlastnosti a na dráze dobře sedí. Z pohledu jezdce se s tímto vozem může dosáhnout na dobrý výsledek i s menším úsilím, než jaké musí vyvinout jezdci v ostatních vozech. Ale je také třeba zdůraznit, že je to hodně drahé auto.

Jak se vám líbí závody GT?

Moc. Se sportovními vozy velice rád závodím. Původně jsem začínal jsem závodit s jednomístnými otevřenými vozy a postupně jsem přesedlal na vozy Grand Turismo. Ty závody jsou velice vyrovnané a hodně dramatické. Pro mě je to velice zábavné a také mě těší, že se mohu aktivně podílet i na přípravě vozu.

Jaké máte plány do budoucna?

Chtěl bych i nadále závodit se sportovními vozy a v kategorii GT-1. Proto mě velice těší, že mohu spolupracovat s týmem Rock Media Motors, a i do budoucna bych se rád dále podílel na jeho vývoji. Je to nový tým, který se teprve utváří a stále pracujeme na jeho vývoji. Snažíme se dosáhnout co největšího vzestupu. Tento rok je pro nás zkušební, samozřejmě nemůžeme očekávat žádné obrovské výsledky. Stále máme co zlepšovat. Naše spolupráce by ale mohla být dlouhodobější, samozřejmě pokud bude zájem i ze strany vedení týmu.

Kdo je Andrea Montermini?
Narozen 30.5.1967  v Sassuolo, Italie

1989 - Mistrovství Itálie F-3
1990 - Mistrovství F-3000
1991 - Mistrovství F-3000, testovací jezdec týmu Ferrari F1
1992 - Vicemistr F-3000 (4 vítězství)
1993 - Formule Indy,  testovací jezdec týmu Benetton F1
1994 - Formule Indy, Formule – 1 (1 GP – Simtec)
1995 - Formule 1 (17 GP – Pacifik - 8. v GP Německa a 9. v GP Brazílie) 
1996 - Formule 1 (15 GP - Forti )
1997 – IMSA, testovací jezdec týmu Lola F-1
1998 – IMSA, 24 h. Le Mans – 6. s TWR Nissan R390 GT1
1999 – IMSA, Formule CART
2000 - IMSA
2001 - IMSA
2002 - FIA GT s Ferrari 360GT
2003 - 24h. v Le Mans, vítěz kategorie GT s Ferrari, Italský šampionát GT
2004 - Porsche Supercup, 24h v Daytoně
2005 - FIA GT, Italský šampionát GT

Autor:

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž

  • Nejčtenější

Dostál mi málem přivodil infarkt, řekl Pastrňák. Spojil by Česko a Slovensko

30. května 2024  14:20

Ještě teď možná slaví. Rozhodl finále hokejového mistrovství světa, vedl také zlaté oslavy...

Pád cyklistického Supermana. Sám se zničil léky na neplodnost

1. června 2024  8:26

Říkali mu Superman. Ocenili tak jeho čin z roku 2013. Tehdy doma v Kolumbii trénoval na kole, když...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Reakce na tragédii. Hokejisté musí nosit chránič krku, změna se týká i extraligy

5. června 2024  14:02

Nejde o žádnou neočekávanou úpravu. Kvůli tragédii v britském hokeji, kdy hokejistovi Adamu...

Bývalý útočník hokejové Sparty spáchal sebevraždu. Rodině psali i Češi

5. června 2024  10:51

Norský hokejový útočník Alexander Reichenberg v pouhých 31 letech spáchal sebevraždu. „Sám si...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Fotbalový svaz schválil nový stadion na Strahově, Sparta nabídla 1,8 miliardy

30. května 2024  11:41,  aktualizováno  18:24

Sparta může na Strahově postavit novou arénu s kapacitou 35 tisíc míst. Valná hromada Fotbalové...

Basketbalové Pardubice povede Šotnar, v klubu skončilo osm hráčů

6. června 2024  15:46

Žádaný basketbalový trenér Jan Šotnar po odchodu od ligového vicemistra Ústí nad Labem povede...

Návrat po třech letech. Hokejisty Komety Brno povede Pokorný

6. června 2024  15:16,  aktualizováno  15:25

Hlavním koučem hokejové Komety Brno místo Jaroslava Modrého bude Kamil Pokorný, který se vrátil do...

České výhry na úvod. V Ostravě uspěli mistři světa, překvapili Šépka a Sedlák

6. června 2024  15:12

Plážoví volejbalisté Ondřej Perušič a David Schweiner zahájili turnaj Pro Tour Elite v Ostravě...

Hvězdy usilují o finále Roland Garros, Gauffová čelí jedničce Šwiatekové

6. června 2024  14:36,  aktualizováno  15:06

Aktualizujeme Grandslamový turnaj Roland Garros v Paříži směřuje k finiši, hlavním bodem čtvrtečního programu...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...