V Monte Carlu se Trulli s Glockem kvalifikovali na poslední místa startovního roštu. Ostudný výkon. Ale po Turecku je Monako zapomenuto.
"Mám úžasný pocit z toho, že jsem zpátky a bojuji o stupně vítězů. Musím poděkovat inženýrům obzvlášť za to, jak zapracovali na startech. Obrovský krok vpřed."
Toyota zatím patřila v letošní sezoně při odpichu ze startovního roštu k nejslabším. Ale to bylo. V Istanbulu Trulli vystřelil jako blesk a z pátého místa na startu získal dvě pozice. Poté sice v jedné ze zatáček úvodního kola zablokoval kola a spadl na čtvrté místo za Webbera, ale pak už chytil závodní rytmus.
Na tři vedoucí jezdce ani chvíli neměl, ale zezadu se na něj tlačil Rosberg s Williamsem. Souboj si užíval, ačkoliv mezi prvním a druhým přezouváním pneumatik spadl na pátou příčku.
"S Nico Rosbergem to byl tvrdý a napínavý boj," vzpomínal Trulli. Díky naší strategii se mi ho nakonec podařilo dostat zpátky za sebe," popisoval rodák z Pescary.
V závodě se příkladně dařilo i Němci Glockovi. Z třináctého místa na startu poskočil na poslední bodovanou příčku. Žádný jezdec nepostoupil v závodě o tolik míst jako on. A to neměl zrovna povedený start...
"Nebylo to vůbec jednoduché," řekl Glock. "Na startu jsem vyrazil dobře, jenže v první zatáčce jsem od někoho dostal zezadu ránu a propadl se o několik míst. V té chvíli jsem myslel, že jsem už bez šance."
Ale nebyl. Využil rychlosti své Toyoty a dral se vpřed. "Auto jelo úžasně. Ať jsem měl natankováno nebo jel s lehkou nádrží, nastavení bylo perfektní," pochvaloval si německý pilot. "V dnešní formuli 1 není snadné posunout se dopředu, ale měli jsme skvělou strategii a všechno fungovalo na výbornou."
Toyota splnila slib bodovat. Teď si musí hledat vyšší cíle. "Po Turecku jsme spokojeni a příště by to mělo být ještě lepší," přeje si Glock.
Výsledky závodu najdete ZDE