Účastníci a především fandové se každoročně zvláště těší na „německé Monako“ v Norimberku. Trať vedoucí kolem monumentální kamenné tribuny je sice jednoduchá, zato ale velmi rychlá, tvrdá a umožňuje volbu různých linií. První čtyři podniky šampionátu v Hockenheimu a Brands Hatch nerozmazlily pozorovatele právě zajímavými průběhy – 2,3 km dlouhý Norisring v tomto ohledu zase jednou vše vynahradil.
Jako možní následovatelé Lewise Hamiltona letos málo překvapivě vykrystalizovali tři mladíci. Svou roli favorita podtrhl 19letý chráněnec Red Bullu Sebastian Buemi vítězstvím v úvodním závodě v Hockenheimu, kde poté v neděli dojel druhý. Také v Brands Hatch zabodoval druhým místem a svou Dallaru-Mercedes týmu Mücke postavil na Norisringu na pole position.
Jeho největším soupeřem byl až do minulé neděle Francouz Romain Grosjean. Člen juniorského kádru Renaultu se zatím ukázal jako „nedělní jezdec“, když vyhrál jak v Hockenheimu, tak i v Brands Hatch. Zvláště v Anglii tak učinil způsobem na pokraji „fair play“ – a stejně tak měl pokračovat i minulý víkend.
Trio favoritů uzavírá chráněnec manažera Williho Webera, 20letý Nico Hülkenberg. Jako Grosjean letos startuje za tým ASM, platící všeobecně za nejlepší stáj F3. Před Norisringem směl na stupínek vítězů zatím jen jednou – v neděli ale ukázal, že bude Weberovi možná dělat tolik radosti jako Michael Schumacher.
Poleman Buemi se na startu odlepil jen zle a vedení převzal týmový kolega Kobayashi. (Zlým) mužem dne se ovšem měl stát Grosjean. V Japoncově závětří soupeřil s Buemim a Hülkenbergem, přičemž před vlásenku „poslal“ nepěkným zákrokem Němce mimo trať. Po polovině závodu začalo pršet a byl to opět Grosjean, kdo hledal fyzický kontakt se soupeři. Tentokrát „pomohl“ za začínajícího deště vedoucímu Kobayashimu do „hodin“ a sám sobě do vedení.
Závod poté vyhrál před Buemim, sám si ovšem dlouho nebyl jist, zda nebude sportovními komisaři potrestán. Ti se nakonec spokojili s napomenutím.
V chaotickém závodě se bouralo i v hloubi pole. Kdo zachoval chladnou hlavu a udržel vůz na trati, ten se mohl vyšvihnout hodně vysoko. Právě tato taktika vedla k úspěchu 23letého Filipa Salaquardy. Jezdec rakouské stáje HBR se nenechal zneklidnit ani plápolajícím krytem motoru a dojel na krásném pátém místě.
Tento nejlepší výsledek kariéry si Salaquarda zopakoval i v neděli, byl ale později pro ignorování signálů maršálků diskvalifikován. Výkon celého pole ovšem postavil do stínu Hülkenberg. Po sobotní nehodě startoval jen z chvostu pole – v cíli byl ale první! Grosjean tentokrát odpadl, ani Buemi se zkušenostmi z GP2 se ale nedokázal rychlému Němci postavit. Na Švýcara opět zbylo jen druhé místo, své vedení v celkové tabulce ale udržel.
Celkový stav mistrovství:
1. Sebastian Buemi 36 b.
2. Romain Grosjean 30 b.
3. Nico Hülkenberg 20 b.
4. Edoardo Mortara 16 b.
5. Yelmer Buurman 16 b.
6. James Jakes 15 b.
Nico Hülkenberg, F3 |
Evropské formule 3, F3, Filip Salaquarda |
Evropské formule 3, F3, Filip Salaquarda |