Michael Schumacher sa vozem Mercedes při volném tréninku Velké ceny Austrálie F1.

Michael Schumacher sa vozem Mercedes při volném tréninku Velké ceny Austrálie F1. | foto: AP

Gumy drží, ale jak jsme na tom, ví bůh, hlásí jezdci Mercedesu

  • 3
Formule 1 bude letos jiná. Úplně jiná. A hlavním důvodem jsou pneumatiky Pirelli. Ztrácejí výkon už po pár kolech. To znamená větší rozdíly v rychlostech, častější zastávky v boxech, více předjíždění. "Po prvních trénincích jsme jimi nadšeni," shodli se jezdci Mercedesu.

Právě kvůli extrémně rychlé degradaci byly gumy italského výrobce častým terčcem kritiky. V předsezonních testech se snad nenašel pilot, který by si na ně nepostěžoval. Na asfaltu se pravidelně během dne kupily černé útržky sjeté gumy. Ale po úvodním dni Velké ceny Austrálie se zdá, že situace se uklidnila.

"Nevím, jak je to možné, ale dnes držely pneumatiky mnohem lépe," pochvaloval si Michael Schumacher, starší z obou reprezentantů německé stáje. "Čekali jsme, že se budou drolit mnohem víc. Není co kritizovat, dnes bylo potěšením pracovat s obutím Pirelli. Jsme zcela spokojeni."

To však neznamená, že by závody neměly být zajímavé. Možná nenabídne Velká cena Austrálie tak divokou podívanou, jak se očekávalo po testech na jihošpanělských okruzích, ale nuda to rozhodně nebude. S loňským obutím od Bridgestonu mohli jezdci teoreticky obkroužit celý závod a zamířit k mechanikům až v posledním kole. To se tentokrát stát nemůže. A vůbec nevadí, že nejměkčí směs společnost Pirelli do Austrálie nepřivezla.

Podle předběžných propočtů se zdá, že Velkou cenu Austrálie dlouhou tři sta kilometrů bude možné absolvovat se třemi zastávkami. "Nejsem stratég, ale zastávek bude méně, než jsme si ještě dnes ráno mysleli. Pravděpodobně to budou méně než čtyři."

Pokud jde o šance stáje Mercedes, zůstali oba jezdci opatrní. Ve volných trénincích se svými časy pohybovali na konci první desítky.

"Teď je obtížné něco tipovat. Jsme přibližně tam, kde jsme podle našich propočtů měli být. Vpředu se to zdá být velmi těsné a my můžeme být někde uprostřed. A kdo má nyní největší šance? Vůbec netuším," přiznal Nico Rosberg.

Pokud však v sobotu ovládne kvalifikaci nějaký jiný tým než Red Bull, McLaren nebo Ferrari, bude to překvapení. A to platí i pro Schumachera a Rosberga z Mercedesu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž