Frentzen čeká hodně těžký rok

Leafield - Jezdec Arrowsu Heinz-Harald Frentzen do ročníku 2002 vstoupil špatnou nohou, tým z Leafieldu trpí problémy s elektronikou a nespolehlivostí motorů Ford a haváriemi. Mezitím ještě Tom Walkinshaw způsobil těsně před sezonou mediální humbuk ohledně nákupu zbytků po zkrachovalém Prostu, byť stáj Phoenix – Dart nebyla k závodům nakonec připuštěna. Tento poprask Arrowsu také příliš neprospěl a v Malajsii oba monoposty ani neodstartovaly do závodu, když jim selhala kontrola prokluzu. Novináři se pak do Arrowsu zhurta pustili a stáj jim zatím dává svými nevalnými výsledky zapravdu.

Politika však do F1 patří, o čemž se přesvědčil i sám Frentzen. Nejdříve ho loni těsně před Velkou cenou Německa vyhodil Eddie Jordan, aby později nahradil v kokpitu Prostu Jeana Alesiho, jenž odešel právě do britského týmu.

Prost se však dostal do vážných finančních těžkostí a jeho osud definitivně zpečetil konkurz vyhlášený obchodním soudem ve Versailles. Velice záhy se začalo mluvit o tom, že by se měl Němec objevit po boku Enriqua Bernoldiho v Arrowsu. I když se fámám vehementně bránil Jos Verstappen, Frentzen ho nakonec těsně před sezonou vystrnadil a zaujal jeho post. Teď se snaží s oranžovými monoposty udělat vše, co je v jeho silách

"Udělali jsme nějaký pokrok, ale pořád to není ono. Neplánoval jsem, že nebudu v roce 2002 závodit a nepočítal jsem s tím, že budu jezdit za Arrows. Dohodli jsme se však velmi pozdě. Letošní rok bude velkou výzvou. Doufám, že týmu pomohu svými zkušenostmi a věřím, že se budeme během sezony ještě zlepšovat," řekl Heinz-Harald Frentzen.

Němec je také jediným aktivním pilotem, jenž vyzkoušel obě značky pneumatiky nyní v F1 užívané. Byť se k tomuto tématu nerad vyjadřuje, Frentzen se nechal slyšet, že je rád zpět u Bridgestone.

Villeneuve z Baru míjí při kvalifikaci Frentzena s vozem Arrows


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž