V Magny Cours se Ferrari tradičně daří. Loni vyhrál pole position Massa, ale v závodě nestačil na Räikkönena, který startoval až ze třetí pozice.
V sezoně 2008 bude mít úřadující mistr světa o něco lehčí pozici. Může si jen hlídat vedení. Vybojoval v pořadí už dvoustou pole position pro tým z Maranella.
Letos finský mistr světa startoval z prvního místa do Velké ceny Španělska a nejvýhodnější pozici na roštu dokázal proměnit ve vítězství.
Italská stáj slaví dvojitý triumf v kvalifikaci potřetí v sezoně.
Loni ve Francii na startu druhý Hamilton bude až třináctý. Za to, že v Kanadě nedával pozor a vrazil v boxové uličce zezadu do Ferrari Räikkönena, ztratil na startovním roštu deset míst.
Ve druhé řadě budou tak jezdci, kteří by svou rychlostí neměli Ferrari ohrozit. Alonso a Trulli musí doufat v zázrak. Nic jiného jim nezbývá. Renault ani Toyota na vítězství nemohou vážně pomýšlet.
Pátý začne Kovalainen s druhým McLarenem a šestý Kubica. vedoucí jezdec šampionátu nemá v Magny Cours k dispozici tak rychlý stroj jako v předchozích závodech, jeho týmový kolega z BMW-Sauberu Heidfeld ani nepostoupil mezi nejlepších deset a odstartuje jedenáctý.
První část kvalifikace (20 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 5 nejpomalejších nepostupuje)
Ačkoli předpověď počasí hovořila o oblačné obloze s možností letních bouří, v sobotu zůstalo nad Magny Cours nebe čisté. Kvalifikace se jela na sluncem rozpálené dráze přes 40°C. Vzduch se šplhal téměř ke třicítce.
Felipe Massa poskočil na vedoucí pozici hned jak vyjel na trať a za něj se zavěsil jeho týmový kolega Räikkönen. Ne na dlouho, pak se do prvních letmých kol opřela i dvojice McLarenu a Lewis Hamilton se prodral na první místo.
S tím se v McLarenu spokojili a své jezdce na trať na poslední kola neposlali. A tak v samotném závěru se mohli vpřed posunout Massa s Räikönenem. Brazilec úvod kvalifikace vyhrál.
Nečekaně velké starosti s postupem do prostředního úseku měli jezdci BMW-Sauberu. Vedoucí jezdec šampionátu Kubica nejezdil časy mezi nejlepšími, ale na hranici desítky se mu postupovala ještě celkem pohodlně.
Ale Němec Heidfeld byl mimo nejlepších patnáct i po uplynutí časového limitu. Zbývalo mu jediné kolo - buď a nebo. A úkolu se zhostil na výbornou - postupoval z dvanácté příčky.
Na třetí pozici za obě ferrari se na poslední chvíli těsně posunul Jarno Trulli z Toyoty.
Kromě dvojice týmu Force India a dua Hondy se nepodařilo dostat se do elitní patnáctky Nakadžimovi z Williamsu. Jeho týmový kolega Rosberg se zachránil o pár setin.
Druhá část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 5 nejpomalejších nepostupuje)
I druhou část kvalifikace ovládli jezdci Ferrari. Vyhrál Massa druhým nejlepším výkonem víkendu (v první sekci kvalifikace byl ještě o dvě setiny vteřiny rychlejší). Třetí skončil Hamilton, za ním byli nečekaně blízko Trulli a Alonso.
Podle očekávání vypadl Rosberg s Williamsem. Britský tým v průběhu sezony začíná výkonnostně ztrácet. Nestačili ani Vettel s Bourdaisem z Toro Rosso a prvním nepostupujícím byl Piquet ze stáje Renault.
Jen na 12. čas stačil Nick Heidfeld a proti předpokladům mu utekl postup do finálové části kvalifikace. Nebylo to však jeho jezdeckými schopnostmi, ale v Magny Cours nečekaně slabým strojem BMW-Sauber. To potvrdil jeho týmový kolega Kubica, který sice postoupil, ale jako poslední a byl pouze o půl desetiny vteřiny rychlejší než Heidfeld.
Třetí část kvalifikace (10 minut, jezdci jedou s palivem pro závod, 5 nejpomalejších nepostupuje)
Ferrari udržela výsostné postavení i v závěru kvalifikace. Jen jezdci si vyměnili místa. Kimi Räikkönen porazil Massu a sebral mu tak možnost obhajoby loňské pole position. A Fin mohl být ještě rychlejší, ale závěrečné letmé kolo v prostředním úseku přerušil - nikdo ho už nemohl předstihnout.
Hamilton stačil pouze na třetí čas a bude startovat třináctý - trest za chybu v předchozím závodě v Kanadě ho na roštu posouvá o deset míst dozadu.
Třetí tak začne Velkou cenu Francie Alonso s domácím vozem Renaultu. Ve druhé řadě ho doplní kvalifikační specialista Trulli s nečekaně rychlou Toyotou.
Pořadí na startu GP Francie F1:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | 1:16,449 |
2. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 1:16,490 |
3. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1:16,840 |
4. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 1:16,920 |
5. | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | 1:17,037 |
6. | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | 1:17,233 |
7. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 1:17,426 |
8. | Timo Glock | Německo | Toyota | 1:17,596 |
Nepostoupili do závěrečné části kvalifikace | ||||
9. | Nelson Piquet | Brazílie | Renault | 1:15,770 |
10. | Heikki Kovalainen ** | Finsko | McLaren | 1:16,944 |
11. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 1:15,786 |
12. | Sebastian Vettel | Německo | Toro Rosso | 1:15,816 |
13. | Velká Británie | McLaren | 1:16,693 | |
14. | Sebastién Bourdais | Francie | Toro Rosso | 1:16,045 |
Nepostoupili do druhé části kvalifikace | ||||
15. | Kazuki Nakadžima | Japonsko | Williams | 1:16,243 |
16. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | 1:16,306 |
17. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | 1:16,330 |
18. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Force India | 1:16,971 |
19. | Adrian Sutil | Německo | Force India | 1:17,053 |
20. | Nico Rosberg * | Německo | Williams | 1:16,235 |
* Potrestání ztrátou 10 míst na startu za nehodu při GP Kanady
** Potrestán ztrátou 5 míst na startu za blokování soupeře v kvalifikaci