Diskuze

Rozpaky ve formuli 1. Je ochrana kokpitu závodníků nutná?

V neděli startuje nový ročník F1, který přinese zásadní změnu: svatozář nad hlavami jezdců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mne ta ochrana prijde nejen hnusna, ale predevsim smesna. A proc? No protoze je derava! Porad prece existuje nekonecne mnozstvi situaci, kdy jakykoliv ulomek pri nehode, muze pilota zasahnout do hlavy. Takze pokud to s tou ochranou mysleli vazne, meli to zadeklovat cele jako kokpit stihacky a v pripade nouze to odstrelovat pyropatronou :D Alespon by to vypadalo lip. A nebo se proste smirit s faktem, ze soucasti F1 je i riziko smrti... Ale co uz, stejne jiz od zakazu tankovani na to nekoukam, F1 je mrtva.

1 0
možnosti

malý úlomek = malá hmotnost = malá energie a na to "většinou" stačí přilba

0 0
možnosti

loni se to definitivně zlomilo a letos už není o čem, definitivně a ultimátně přecházím pouze k Moto GP. První závod mě naprosto dostal, krásné holky na roštu, jezdci mají pořád jen kombinézu a helmu, motorky vypadají skvěle a už téměř pravidelně se rozhoduje až v poslední zatáčce, tradicionalismus Moto GP prostě naprosto F1 válcuje, alespoň u mě.

7 0
možnosti

Souhlasím. Tenhle paskvil na kokpitu je spolu se zrušením gridgirls poslední kapka. F1 by si měla brát inspiraci nejen z motorek, ale i z americké IndyCar série. To je pořád ještě staré dobré poctivé závodění a na špičkové úrovni R^

2 0
možnosti

Smrt Toma Pryce: GP JAR 1977.

V 21. kole Zorzi odstavil svůj vůz nalevo od vozovky. Ital měl problém s vedením paliva, které bylo pumpováno přímo do motoru, což způsobilo oheň. Zorzi neopustil okamžitě vůz, jelikož měl problémy s kyslíkovou trubicí, která byla odpojená od jeho helmy. Situace přiměla dva závodní maršály z boxové zídky na opačné straně trati zasáhnout. Tím druhým byl devatenáctiletý Frederik Jansen Van Vuuren, který nesl 18kilogramový hasicí přístroj.

Pryce byl na hlavní rovince přímo za Stuckovým vozem. Stuck si všiml Van Vuurena a pohnul se doprava, aby se vyhnul oběma maršálům.

Z pozice přímo za Stuckem nemohl Pryce Van Vuurena vidět a zareagovat tak rychle. Narazil do mladíka v rychlosti asi 270 km/h. Van Vuuren byl vymrštěn do vzduchu a spadl zhruba metr před Zorziho. Zemřel při nárazu.

Hasicí přístroj, který nesl, udeřil Pryce do hlavy a poté zasáhl ochranný oblouk Shadowu. Síla nárazu byla taková, že přístroj byl vymrštěn až přes přilehlé tribuny na parkoviště, kde zasáhl zaparkované auto. Náraz hasicího přístroje vyškubnul Pryceovu helmu vzhůru a jeho hlava byla částečně sťata řemínkem. Smrt byla téměř jistě okamžitá. Jeho Shadow, nyní s mrtvým řidičem, pokračoval ve snížené rychlosti dál po trati k první zatáčce zvané Crowthorne.

Vůz po levé straně opustil vozovku, pokračoval podél svodidel a po nárazu do vjezdu pro zásahová vozidla se odrazil zpět na trať. Poté narazil do Ligieru Jacquese Laffita, což poslalo oba vozy přímo do bariér.....

0 0
možnosti

Jj, viděl jsem to ve filmu "Formule 1" se Sydne Rome. Hodně drsnej film, předpokládám, že si na něj pamatují i jiní

0 0
možnosti

Nejošklivější, dle mě, byla "žraločí ploutev". Tohle nevypadá nějak zle

0 0
možnosti

Ještě zbývá zavést povinné přestávky na svačinu :-))

4 0
možnosti

H74o18n44z90a 30P89o73s68t

22. 3. 2018 9:04

To je buď chyba překladu, nebo tomu Toto Wolff vůbec nerozumí. Ten rám asi nebude ze dřeva, takže je jasné že místo motorové pily je potřeba vzít úhlovou (tzv. flexi) brusku. S vhodným kotoučem na kovy. Jinak si myslím, že F1 v posledních letech vymyslela tolik blbých pravidel, která tu soutěž zabijí, že tohle už je jen detail.

3 0
možnosti

Kdyby to jezdili na PS4 tak to bude snad větší zábava než tahle sterilní nuda.

0 1
možnosti

Nejlepší byla F1 tak do 1/2 90. let min. století. To ještě museli piloti umět řídit, pomalu žádná elektronika, žádné přenastavování přes PC, spojka - brzda - plyn a rychlasti stejné. To by už ti dnešní manekýni nezvládli.:-/:-/:-/

8 1
možnosti

a jak elektronika ovlivňuje řízení auta?

0 1
možnosti
Foto

Brání proti kolům, která jsou na lankách a už nelétají. V moderní F1 jsou auta pohromadě jen na startu, potom už jen samostatně krouží. Nesmí ani jezdit těsně za sebou, protože se jim ničí kola a přehřívají brzdy. F1 je už jen parodie na závodění.

1 4
možnosti

"Rozpaky ve formuli 1. Je ochrana kokpitu závodníků nutná? "

z hlediska bezpečnosti jezdců nijak zvlášť. z hlediska bezpečnosti papalášů na jejich místech je přímo nezbytná......:-/

0 0
možnosti