Otvor má využívat vzduchu s vysokým tlakem od předního křídla a měnit proud vzduchu k difuzorům a zadnímu křídlu. Výsledkem je zlepšení aerodynamického přítlaku, a tedy rychlosti v zatáčkách.
Vzduch od předního křídla proudí vnitřkem "nosu" monopostu a novým otvorem v jeho horní části je vypouštěn ven.
Tohle aerodynamické vylepšení, které má Ferrari pomoci opět o kousek odskočit konkurenci, mělo být představeno už při Velké ceně Bahrajnu. Stáj z Maranella ho však oficiálně odhalí až v nadcházející Velké ceně Španělska. Důvodem byly obavy, aby novinka, která je zásahem do struktury šasi, prošla crash testy FIA.
"Není to nic revolučního, co by nás zrychlilo o dvě vteřiny na kolo," řekl hlavní aerodynamik Ferrari Nikolas Tombazis. "Je to jen další z aerodynamických inovací, které přicházejí a během sezony přijdou. A budou možná i důležitější než tato, jen ne tolik viditelné."
V Itálii se "koncept děravého nosu" probíral již před prvním vyzkoušením v tamním tisku. V jednom magazínu se dokonce objevily náčrty této inovace. Ferrari nyní zkoumá, kudy interní informace utekly. Je na obzoru další špionážní aféra?
Výrazné technické inovace přiveze do Barcelony i tým Renault, kterému se letos hrubě nedaří. Přestavěné zavěšení kol by mělo zlepšit mechanickou přilnavost v zatáčkách a malé vylepšení motoru rychlost na rovinkách, v kterých francouzský tým letos hodně ztrácí.
Po testech minulý týden je však dvojnásobný mistr světa Alonso hodně skeptický. Podle něj nebudou změny stačit ani na předstižení týmů středu pole, jako jsou Toyota nebo Williams.