Favoritem pro Imolu je Williams

Imola - Podle původních předpokladů se měla VC San Marina stát jedním z nejočekávanějších závodů sezony. Mohly za to neoficiální informace, které pronikaly ze zákulisí týmu Ferrari a podle nichž měla italská stáj na tomto okruhu poprvé nasadit do závodu své letošní vozy. Nakonec se technikům, inženýrům a i všem dalším, kteří se na konstrukci nového vozu podíleli, podařilo připravit monopost o čtrnáct dní dříve a tak se můžeme těšit "jen" na premiéru vozu Rubense Barrichella. Neznamená to však, že se tuto neděli nebude na co dívat.

Proběhne opět souboj Montoya versus Schumacher?
Asi nejočekávanějším duelem, který budeme moci sledovat, bude další díl seriálu "Michael Schumacher versus Juan Pablo Montoya". Příznivci britsko-německého týmu West McLaren Mercedes musejí doufat, že jim jejich aktéři nepřipraví další pokračování celovečerního dramatu "Od desíti k pěti" a rozhodně by si nikdo neměl nechat ujít další díl tolik opěvovaného "Souboje pneumatikářů". Zdá se, že Francouz Michelin měl v posledních epizodách navrch, ale houževnatý Japonec si to bezpochyby nebude chtít nechat líbit.

Jak již bylo uvedeno, čtvrtý podnik letošního ročníku vozů formule 1 se pojede v Imole a monoposty, jezdci i všichni ostatní se letos poprvé podívají na evropský kontinent. Okruh v San Marinu je charakteristický tím, že se podobně jako v Brazílii jede proti směru hodinových ručiček. Okruhy se podobají i průměrnou rychlostí, která se pohybuje těsně nad hranicí 200km/h.

Loni zvitězil Ralf Schumacher
Loňský závod se odehrával naprosto v režii mladšího z bratrů Schumacherů, který se radoval z vítězství poprvé za svoji kariéru ve formuli 1. Naopak jako velmi nevydařený by se dal označit loňský podnik pro stáj Ferrari potažmo pro Michaela Schumachera. Právě VC San Marina byla jedním ze dvou loňských závodů, kdy se mu nepodařilo dopravit vůz za cílovou čáru. Zajímavostí je, že tím druhým případem, kdy neviděl šachovnicový praporek byla GP Německa a tudíž, se mu nepodařilo dojet pouze v domácích závodech.

Favoritem je Williams
Nelze předpokládat, že by se situace od minulého závodu na okruhu Enza a Dino Ferrari příliš lišila. Okruh by měl nejvíce vyhovovat týmu Franka Williamse, protože charakter autodromu je jako stavěný na míru právě jeho vozům. Naopak Ferrari bude chtít vrátit Williamsu loňskou porážku. Snad právě na evropském kontinentu nastal ten správný čas, aby do týmového součtu bodů maranellských promluvil také Rubens Barrichello. Doposud je v jeho kolonce: "počet bodů" v celkovém součtu uvedena nelichotivá a ne příliš vysoká číslovka 0. Snad právě zde nastane ten správný čas i pro tým McLaren, aby dokázal že boj o mistrovský titul myslí opravdu vážně a že řeči o tom, že jediným soupeřem Michaela Schumachera je David Coulthard nebyly jen jakýmsi sloganem známým z předvolebních kampaní. 

Toyota překvapuje svět F1
Pravým opakem Rubense Barrichella a týmu McLaren se letos stává tým Toyota. Tým, který do sezony nastupoval s cílem pravidelně se kvalifikovat do závodů a pro něhož měla být úspěchem startovní pozice před oběma vozy Minardi, bodoval ve dvou z minulých třech závodů. Zejména výkony Miki Sala jsou skutečně obdivuhodné a je vidět, že ve formuli 1 se "něco děje" i na jiných než na předních místech. Podobné výkony, na které nelze říci nic jiného než slova chvály, jsou k vidění i u týmu Renault a pokud vývoj u těchto dvou stájí půjde kupředu stále stejným tempem, pak za rok či dva nebudou soupeřit o mistrovský titul dva či tři týmy, ale hned pět.

Ve středu startovního pole nedojde zřejmě k žádným změnám. Konečně se po velmi, velmi chladném startu do sezony rozpaluje skákající kočka ve znaku Jaguaru a poslední závod vypadal v podání této stáje úplně jinak než ty předchozí. Není důvod, proč by na své dobré vystoupení z GP Brazílie neměli navázat. Spolu s Jaguarem o pozice na hranici první desítky soupeří ještě BAR a Jordan. I když oběma to zatím v letošní sezóně příliš nevychází. Bodová konta obou týmů zejí prázdnotou a už je pomalu čas, aby s tím jejich svěřenci (tedy závodníci) něco udělali.

Kde ty loňské sněhy jsou...
Samostatnou kapitolou je tým Sauber. Je tomu bezmála rok, co se vyhříval na výsluní zájmu novinářů, odborníků i sponzorů, avšak rok se s rokem sešel a kde ty loňské vody jsou? I když mají k dispozici stejný materiál (tedy motor Ferrari) jako v uplynulé sezóně, nedaří se jim docilovat obdobných výsledků. Možná je to znakem stále se zlepšující kvality formule 1, možná je to jen shoda nešťastných náhod? Třeba se nepovedlo šasí vozu. Příčin může být mnoho, ale ať už je pes zakopán kdekoli, přejme Peteru Sauberovi, ať se jeho tým opět dostane do popředí výsledkových listin. Další příležitost k tomu bude mít již tento víkend.

Závěrečné řádky jsou věnovány týmu Minardi a spolu s ním toto místo, alespoň dočasně, zaujímá Arrows. Avšak zatímco v případě druhotně zmiňované stáje lze očekávat zlepšení, Minardi se z posledního místa startovního roštu hned tak nedostane. Což ještě nemusí být nejhorší a je zcela zřejmé že lepší je být (byť i nejhorší) než nebýt (což je případ některých jiných, nyní už neexistujících týmů).


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž