Už před čtrnácti dny po průjezdu cílem Velké ceny Belgie bylo jasné, že si Fisichella ve Ferrari výrazně výkonnostně nepolepší. Spíš naopak.
"Byl jsem rychlejší než Kimi Räikkönen, dostal se přede mně jen za pomoci KERS a potom mě celý závod brzdil," poznal ve Spa zkušený Ital.
O dva týdny později na vlastní kůži poznal, že hnát se v současném Ferrari stejnou rychlostí, jakou byl zvyklý s monopostem Force India, je téměř nemožné. V odpoledním volném tréninku skončil na zcela posledním místě.
Ano, musel se seznamovat s jinými systémy vozu z Maranella, ano, musel se učit zacházet se systémem KERS a ano, ještě musí chvíli lovit v paměti, aby si vzpomněl, jak se jmenují ti kluci v červených kombinézách, co se mu starají o auto. Ale Němec Sutil, kterého v Belgii porazil, na něj na kolo získával téměř dvě vteřiny.
Nikdo nečekal, že Fisichella bude stejně tragický jako jeho předchůdce Luca Badoer. A také není, jeho ztráta na Räikkönena se počítá v desetinách vteřiny a nikoliv ve vteřinách. Jenže pro italské fandy to vyjde na stejno - poslední místo je prostě poslední místo. A nic jiného.
Fisichella musí zažívat rozporuplné pocity. Na jedné straně konečně dosáhl na kokpit Ferrari, na druhé straně v koutku duše dumá, zda by nebylo lepší zůstat ve Force India, kde by možná měl větší šanci na vítězství.
A navíc. Ferrari už oficiálně přiznalo, že letošní stroj nevyvíjí a soustředí se na monopost sezony 2010. Jenže s tím už Fisichella nepojede, maximálně jako nový zkušební jezdec v testech. Ve Force India by měl naději, že technici ještě nějakou tou součástkou výkon vylepší.
Možná se italský pilot nesnažil jet v trénincích naplno. Možná jen zkoušel, co Ferrari umí. Ale pokud ne, pokud nebude v sobotní kvalifikaci a nedělním závodu rychlejší, může se mu dost dobře stát, že ho italští tifosi při jeho vysněném závodě vypískají.
Výsledky pátečních tréninků najdete ZDE