Syn mistra světa hned od prvních metrů s novým FW30 s motorem Toyota nedovolil vydechnout ani největším favoritům. Na Ferrari sice zatím neměl, ale Kovalainen i de la Rosa s mclareny jeho rychlosti nestačili. Plány Williamsu o útoku na vítězství zatím nevypadají jako pouhé mlácení prázdné slámy.
Ale to by se musel Rosberg, který prodloužil smlouvu v britském týmu do konce sezony 2009, vypořádat i s rudými stroji z Maranella, v jejichž kokpitu sedí i úřadující mistr světa Kimi Räikkönen. A to nebude vůbec snadné.
Druhý den ve Valencii mu nejlepší Massa utekl o sedm desetin vteřiny. Ferrari F2008 se od počátku zdá být lepší svého předchůdce a změny elektroniky vynucené zavedením jednotné řídící jednotky ECU a zákazem kontroly prokluzu mu zdá se nečiní sebemenší obtíže.
V pořadí třetí stáj loňské sezony BMW-Sauber zatím předvádí průměrné výsledky, ale do březnové Velké ceny Austrálie zbývá ještě dost času.
Větší starosti budou mít japonské týmy Toyota a Honda, které, jak už se stává tradicí, nestačí. Ne časy nejrychlejších zatím ztrácejí téměř dvě vteřiny. Lepší je i Toro Rosso, která plánuje začít sezonu pouze s vylepšenou verzí monopostu sezony 2007.
1. Massa Ferrari 1:12.182
2. Raikkonen Ferrari 1:12.721
3. Rosberg Williams-Toyota 1:12.838
4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:13.026
5. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:13.163
6. Alonso Renault 1:13.316
7. Nakajima Williams-Toyota 1:13.473
8. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:13.627
9. Asmer BMW-Sauber 1:13.669
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:13.675
11. Heidfeld BMW-Sauber 1:13.779
12. Trulli Toyota 1:13.820
13. Coulthard Red Bull-Renault 1:13.944
14. Glock Toyota 1:14.095
15. Liuzzi Force India-Ferrari 1:15.095
16. Wurz Honda 1:15.440