Jeho ztráta na týmového kolegu Brita Lewise Hamiltona v čele šampionátu tak vzrostla na sedm bodů.
Ve svých uplynulých dvou mistrovských sezonách Alonso dojel v Istanbulu vždy druhý. "Tentokrát chci být lepší," vyhlásil jasný cíl před dvanáctým dílem sezony vítěz 18 Velkých cen, který jako jediný z jezdců bodoval ve všech letošních závodech.
Šampionát má za sebou třítýdenní pauzu, ale v týmu McLarenu měli k letní pohodě daleko. Poté, co Alonso zablokoval v Maďarsku v kvalifikaci Hamiltona a znemožnil mu zaútočit na pole position, museli zástupci stáje
už poněkolikáté v sezoně vyvracet dohady, že spolu oba jezdci nevycházejí.
Spekulovalo se dokonce o tom, že šestadvacetiletý Španěl těžko snášející
rivalitu nováčka Hamiltona odejde ještě v této sezoně jinam.
Navíc McLaren bojuje o to, aby mu byly započítány do Poháru konstruktérů
body z Maďarska, o které přišel vinou Alonsova manévru v kvalifikaci.
Charakteristika okruhu:Délka trati: 5,338 km. |
Nyní vede o 19 bodů před Ferrari, ale pokud uspěje s odvoláním proti trestu,
může se jeho náskok ještě výrazně zvýšit, neboť Hamilton předchozí závod
vyhrál.
Alonso v. Hamilton. Spekulace neustaly
Ani během volna neustaly spekulace o tom, že Alonso upadl v McLarenu v
nemilost, což přiživily fotky ze společné dovolené týmu na jachtě jeho spolumajitele Mansoura Ojjeha. Zatímco Hamilton na ní trávil čas s Ojjehovou dcerou, Španěl prý ani nebyl pozván.
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug to sice označil za nesmysly, nicméně přiznal, že přestávku využili v McLarenu k pročištění ovzduší a pohovorům s jezdci.
"Teď si všichni sedneme v Turecku a rozebereme situaci," uvedl.
Alonso boj o titul rozhodně nevzdává. "Je vždycky fajn si oddechnout a
dobít baterky, ale už se těším, že budu v Turecku znovu na trati. Bodů mám
dost a chci na tom v Istanbulu stavět," prohlásil Španěl, který před rokem
prohrál s Brazilcem Felipem Massou z Ferrari.
Také Hamilton loni dojel v Turecku druhý, ještě jako účastník seriálu Grand
Prix 2. Tehdy prokázal své jezdecké umění velkou stíhací jízdou z chvostu
startovního pole až na stupně vítězů.
"Měl jsem pocit, jako kdybych vyhrál. Bylo by skvělé dokázat to letos," řekl dvaadvacetiletý Brit, který bude útočit na čtvrté vítězství v sezoně. Vyrovnal by tak nováčkovský rekord Kanaďana Jacquese Villeneuva z roku 1996.
Příjemné vzpomínky na loňské vystoupení v Istanbulu má také Massa, jenž tam
vybojoval svůj první triumf v Grand Prix. Jeho cílem bude vrátit se na třetí místo průběžného pořadí, které musel přepustit svému kolegovi z Ferrari Kimimu Räikkönenovi poté, co v Maďarsku dojel po nevydařené kvalifikaci až třináctý a nebodoval.
"Istanbul je první z rychlých tratí, na kterých teď pojedeme a které mi sedí. Loni mi to po Turecku šlo výborně, což je dobré znamení. Vyhovují mi všechny následující okruhy, takže doufám, že sezonu zakončím úspěšně," uvedl Brazilec, který ztrácí na Räikkönena pouze bod.
Za Hamiltonem zaostává Massa před závěrečnými šesti závody o 21 bodů.
V italské stáji věří, že jim vnitřní spory v McLarenu pomohou.
"V našem týmu panuje harmonie. Už jsem poznal, jaký je to rozdíl být jezdcem Ferrari a McLarenu," rýpl si do konkurence Räikkönen, který předloni vyhrál
premiérovou tureckou Grand Prix ještě s vozem britského týmu.
Stejně jako loni Massa triumfoval po startu z první pozice. "My si můžeme dovolit více riskovat, oni mohou ztratit mnohem víc," dodal.
Stav MS (po 11 ze 17 závodů):
1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 80 bodů, 2. Alonso (Šp./McLaren-Mercedes) 73, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) 60, 4. Massa (Braz./Ferrari) 59, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 42, 6. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 28, 7. Fisichella (It./Renault) 17, 8. Kovalainen (Fin./Renault) 16, 9. Wurz (Rak./Williams) 13 10. Webber (Austr./Red Bull)
8.
Pohár konstruktérů:
1. McLaren-Mercedes 138, 2. Ferrari 119, 3. BMW-Sauber 71, 4. Renault 33, 5. Williams-Toyota 20, 6. Red-Bull-Ferrari 16.