Jaký je to pocit startovat na domácím mistrovství poprvé coby obhájce titulu?
Cítil jsem na sebe už před časovkou takový neviditelný tlak. Chtěl jsem v ní samozřejmě mistrovský dres udržet i pro příští rok, ale Honza Bárta ukázal, že je momentálně v parádní formě už tím, jak vybojoval medaili na Evropských hrách v Bělorusku. Ztratil jsem tu na něj přes 30 sekund, což je docela dost.
Dobrou zprávou pro vás však je, že druhou šanci na obhajobu titulu budete mít ještě v nedělním silničním závodě.
To jo, ale ten bude spíš takovou loterií. I proto, že Elkov ztratil svého hlavního sprintera (zraněného Kaňkovského), který asi mohl vyhrát.
Městské okruhy v Trnavě, po nichž se pojede, jsou takřka totální rovina. Co profilu říkáte?
Už časovka tu byla taková, že mě moc nebavila. Nebyla jako ve Veroně při Giru, kde měli trať časovky doleva, doprava, nahoru, dolů. Tady šlo o rovinu na dvouproudovce. A silniční okruh? Projel jsem si ho včera i dnes a připadá mi takový nijaký. Tady se nejspíš nestane, že by ujela 17členná skupina jako předloni ve Žiaru (tehdy skončil druhý za Štybarem). Ale kdo ví, třeba bude foukat a závod ovlivní vítr.
Má být velké vedro, 32 stupňů. Jak si s vysokými teplotami rozumíte?
Při časovce to tu bylo pro mě ve vedru složité. Nemám tady týmové zázemí z CCC, klimatizovaný autobus, nebo chladící vesty na rozjetí. Ani žádného mechanika s sebou nemám, všechno si musím dělat sám. Přítelkyně mi pomáhá s vyzvedáváním čísel a s dalšími věcmi. I na bufetu během závodu to bude v neděli zvláštní, musím se s někým domluvit, aby mi tam pomohl, zvlášť když v těch teplotách bude nutné hodně pít. Ale jinak mi vedro vyloženě problém nedělá.
Náhradní kolo máte mít při závodě umístěné v rámci výpomoci na týmovém autě Elkovu, že?
Ano, včera jsem s nimi jel na trénink, tak jsem se jich zeptal, jestli by to nešlo, a oni mi vyšli vstříc.
Je to zvláštní pocit najednou závodit na domácím šampionátu proti Elkovu, který vám ještě loni pomohl k titulu?
Je to jiné. Ale nerozešli jsme se loni ve zlém, pořád jsme v kontaktu. Při závodě ať vyhraje ten, kdo bude mít nejlepší den i trochu toho štěstí.
Může naopak, podobně jako v minulosti, dojít k dohodě českých a slovenských worldtourových jezdců, že se závod společně pokusí roztrhat, právě aby oslabili velkou týmovou sílu Elkovu?
Těžko říct, jak to bude nakonec vypadat. Nejsem v kontaktu se Zdeňkem Štybarem a Peťou Vakočem, ti tam určitě budou něco spolu vymýšlet - a já se budu spíš dívat.
A když dojde na hromadný spurt...
... tak bych se potřeboval vyvézt za nějakým Ackermannem (směje se).
Dlouho jste dával po Giru dohromady unavené tělo?
Ani ne. Dokončil jsem Giro docela v pohodě a nebyl jsem pak kdovíjak dlouho unavený. I tréninky, co jsem pak jezdil, vypadaly slibně. Nebylo to tak, že bych Giro dojel ve stavu, že jsem neměl nohy.
Už máte jasno o programu na zbytek sezony?
Po mistráku začnu závodem Kolem Rakouska, potom mám vysokohorské soustředění v Livignu, BinckBank Tour (etapový závod World Tour, bývalé Eneco Tour), nějaké jednorázovky. A jsem i náhradníkem na Vueltu.
Troufnul byste si na dvě Grand Tour v jedné sezoně?
Určitě. Z Gira jsem byl nadšený a spokojený, i s výkonností. Myslím, že bych si Vueltu užil. Když už jsem přežil Giro, přežiju všechno. Měli by tam být i Štyby, Peťa Vakoč a Honza Hirt, což by bylo fajn.