- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stál jsem několikrát u trati TDF a dravost a bezohlednost, s jakou doprovodná vozidla manévrují mezi cyklisty mi brala dech.
Při závodech je hustý provoz. Malé připomenutí z TdF 2011.
Organizátory závodu a řidiče motocyklu jednoznačně vést k odpovědnosti!
Pisálku,opět šíříte mediální fámu,spadl pod motorku nebo než se zvedl po pádu tak byl přejet.Velikonoční šmygrus jste se opravdu napil až moc,nebo jste přebral.
Je to tragédie. Bohužel jak čtu ve světe, šlo o obrovskou nešťastnou náhodu. Zmiňují i to, že byl dárce orgánu. Zachránil tři další životy.
Po mnohých případech kdy motocyklisté zavinili nehodu, tak rozhodně nejde o nešťastnou náhodu. Je to jejich nezodpovědnost a organizátorů taktéž.
Pan Sestak nize pise, ze naskok uprchliku cinil 30 vt. a v te mezere ze jelo 6 motorek, v uzkych mistech/zatackach musely jet po jedne. Pri rychlosti 50 km/h to dela prostor 416 m. To je cca 59 m na jednu motorku. Pokud to bylo ve sjezdu, prostor se zvetsuje. Nemyslim si tedy, ze to vzniklo prehustenim. Spis proste malou vzdalenosti motorek za cyklisty. I pri urcitem odstupu je ten prostor dostatecny. Myslim si, ze duvodem byl maly odstup za cyklisty.
Záběry z motorek, kde si přečtu, od kterého dodavatele má cyklista banán, opravdu nejsou potřeba.
Žel asi toto jednou muselo přijít, aby konečně někomu ,,docvaklo", že ty motorky jsou čím dál víc nebezpečné pro závodníky. Jen jsem zvědaví, zda-li po této tragédii konečně začne někdo s touto neúnosnou situací ohledně doprovodných motorek dělat.
Někdo tu psal, že bez motorek to nepůjde. V současné době možná ano, ale rozvoj dalších technologií může vše hodně změnit. Níže jsou zmíněny drony , které mohou pomoci. Já mám stejný názor. Ono když se řekne dron, většina si představí radiem řízenou kvadroptéru, ale existují už opravdu výkonné armádní drony, které samy hlídají rozsáhlá území. Rozhodčí chybět nemusí, stačí HUD podobný google glass. Jedinou slabinu vidím v zásobování a servisu během závodu.
Ty drony nelítají blízko lidí a když spadnou, tak to trhá žíly jen technikům, kteří musí zvednout zadek a jet pro ně.
Drony jsou možná hudbou budoucnosti. Ale v současné době by způsobily více problémů než motocykly.
Tuhle jsem se bavil s jedním známým, který jezdil na Závodu míru s autem Mavicu. Když jsme došli k tématu srážek cyklistů a motorek, popř. aut, tak mi řikal, že rozhodčí ti ukáže jeď za mnou a ty ho musíš poslechnout, ať je silnice v jakýmkoliv stavun a jakkoliv široká. Takže ne vždy to musí být vina řidiče, který se vřítil mezi cyklisty. Tenhle pád jsem neviděl, ale podle toho, co píšou, tak za to asi ten řidič taky moc nemohl.