Sexdesátnice mění módní svět, je influencerkou a předvádí spodní prádlo

  • 141
Když měla Caroline Ida Oursová těsně před šedesátkou, dala se na dráhu módní blogerky a modelky. Dnes tato žena se záplavou dlouhých stříbrných vlasů předvádí kolekce na módních přehlídkách a pózuje pro kampaně francouzských značek spodního prádla, aby zviditelnila ženy starší 50 let.

Cviky v posilovně na sebe přitáhla pozornost, například v krátkém filmu pro bienále spodního prádla Promincor-Lingerie française. Její fotografie v podprsence pro nejnovější kampaň značky Darjeeling vzbudila velkou odezvu - nadšenou i nenávistnou.

„Opravdu nemám postavu, kterou výrobci spodního prádla vyžadují,“ usmívá se jednašedesátiletá Oursová, která se na castingy jako „modelka od vedle“ vydala před třemi lety. Od té doby slaví čím dál tím větší úspěch.

„Celulitida, tuk na břichu, bochánky na zádech, to všechno bez problému ukazuji, nevyhnutelně na sebe beru rizika,“ říká Oursová, která samu sebe označuje za „sexdesátnici“. 

Dceři a synovi, kteří jsou na ni nyní velmi pyšní, trvalo dlouho, než přijali její módní aktivity a blog, na kterém radí, jak se líčit, oblékat či mít se dobře. Rozepíše se ovšem i o menopauze nebo románku s o dvacet let mladším mužem. Z blogu vzešla i knížka Génération silver: sans tabous ni limites (Stříbrná generace: bez tabu a limitů).

Caroline Ida Oursová

„Mladé ženy mi říkají: ‚Děkujeme, díky vám se nebojíme stárnutí.’ Zlé komentáře mi neubližují, rozčilují mě,“ uvádí modelka, kterou mrzí nedostatečná sounáležitost mezi ženami, sesterství.

Život Oursové, která pracovala v rodinném obchodě se sportovními potřebami, se od základů změnil v 57 letech. Prasklo jí tehdy aneuryzma a málem zemřela. „Když jsem se vzbudila z kómatu, řekla jsem si dost, takhle už to dál nejde, musím se sebou něco dělat,“ vzpomíná.

Po založení blogu dostala nabídky na nafocení série pro značku spodního prádla Maison Louve, módní přehlídky a podpořila hnutí Body positivity. To si klade za cíl prosadit, že úctu si zaslouží lidé všech tvarů a velikostí. 

Zúčastnila se i letošní přehlídky baculatých a dalších atypických modelek na pařížském náměstí Trocadéro, která má už tříletou tradici. Akce se rozrůstá, vítá její organizátorka, letuška Georgia Steinová. „Chtěla jsem skončit po první přehlídce v roce 2018. Ale dnes bojuji nejenom za pozitivní vztah k tělu, ale i za syndrom polycystických vaječníků (kvůli kterému se z velikosti 36 dostala na velikost 44). S tím žiji a nikdy se o tom nemluví,“ říká Steinová.

Caroline Ida Oursová (uprostřed) s dalšími aktivisty podporujícími hnutí Body positivity (Paříž, 30. června 2021)

K přehlídce se přidávají stále nové značky a ukazují, že rozmanitost je nyní v reklamě důležitá - obzvlášť u spodního prádla. „Jsou tu stále další a další influenceři, kteří se o tom odvážují mluvit, ukázat své nedostatky, bez photoshopu. Značky na to konečně zareagovaly, samozřejmě se jim to marketingové vyplatí, ale jsem za to vděčná,“ dodává Steinová.

„Krok za krokem jsem se ptala, kde jsou ženy starší 50 let? Nevidím je. V časopisech zastoupeny nejsme, v kině je pár hereček - vždycky ty stejné,“ prohlásila Oursová s tím, že reklamy cílené na tuto věkovou skupinu se obvykle točí okolo domácnosti a zdravotních potíží. „Řekla jsem si, že se s tím něco musí udělat, ukončit tu neviditelnost. Tak začal můj boj.“

„Společnost nepřijímá stárnutí, ale od (pandemie) covidu o starých lidech mluvíme. Společnost otevřela oči a upřela je na starší generaci,“ říká Oursová a děkuje francouzskému prezidentovi Emmanuelovi Macronovi za to, že si vybral ženu, která je o 20 let starší než on. „Francie je alespoň pro jednou napřed!“ dodala.

,