Diskuze

VIDEO: Rekonstrukce výtoňského mostu by trvala roky, říká SŽDC

Situace okolo železničního mostu spojujícího pražskou Výtoň a Smíchov rozděluje odborníky i veřejnost na dva tábory. Zatímco Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce most zbourat, památkáři či architekti jsou proti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Posudek mostu delal Sudop... Takova ta firma co umi i poprit zakony fyziky...

0 0
možnosti
VP

V50í78t 22P84r70č34í29k

1. 6. 2018 18:54

Tím chce SŽDC říct, že demolice a stavba nového mostu trvat roky nebude?

0 0
možnosti
RK

Rád bych připomněl velký ocelový most přes Rýn v Kolíně nad Rýnem poblíže katedrály. Je robustnější, ale vzhledově pražskému docela podobný. Kdo jste tam na svých cestách byli, jistě si vzpomenete.

A schválně: kolik mostů jste viděli???

Tam vedle původní dvojkolejné konstrukce přibyla druhá a nakonec ještě třetí. Novější konstrukce jsou svařované, ale vzhledově téměř identické, umístěné v zákrytu. Celkem pro šest kolejí - moderní město totiž rychlou a moderní železnici potřebuje.

Poučení pro Prahu: pilíře stávajícího mostu (vlastně ještě minulého mostu z roku 1872) jsou opravitelné, vysunutí a zasunutí konstrukce je otázkou dnů, stejně jako za našich předků. Lze postupovat například takto: jižně od stávajícího mostu umístit na provizorních pilířích novou dvoj- či trojkolejnou moderní, ale vzledově přizpůsobenou konstrukci nového mostu. Severně vybudovat vzhledově přizpůsobené nové pilíře lávky pro pěší a cyklisty, kterou by se posléze stala stará konstrukce. Pak obě konstrukce zasunout do nové polohy - s potřebným časem na úpravu ložisek na starých pilířích. Variant je více, stará konstrukce by eventuelně mohla sloužit jako jednokolejný most pro lehčí a pomalejší vlaky, rezerva pro výluky a mimořádnosti, tramvajový most apod. Napojení jakékoli varianty na výtoňskou stranu nábřeží by byl oříšek, nikolv však snad neřešitelný.

Opakuji se, ale most NENÍ!!technicky unikátní a NENÍ!!historicky cenný - tedy ne víc, než většina mostů této velikosti a stáří. Je jenom krásný a bez ohledu na pochybnou památkovou ochranu, se kterou se v Česku stejně kupčí, by měl být zachován. K tomu místu prostě vzhledově patří. Nic víc, nic níň.

4 0
možnosti
MS

Napsal jste to pěkně až na jednu nepřesnost. Pilíře jsou staré jako současný most. Původní měl totiž více polí. Když docházel v roce 1901 k výměně, tak byly nejprve vyzděny nové pilíře pod tehdejším mostem, poté vyměněna ocelová konstrukce a nakonce demontovány staré pilíře.

0 0
možnosti
PL

P57e38t49r 65L35u52k21á30š

1. 6. 2018 13:04

Trvala roky a stala miliardy.....takze, v cem je problem? Dyt je to CZ standard ;-D;-D

0 0
možnosti
ZS

Postavený před sto lety za tři dny, rekonstrukce by dnes trvala pět až šest let, holt pokrok nezastavíš. Jak vůbec mohly tehdy ty firmy něco vydělat, když se vším byly hotové raz dva a ještě to vydrželo celá desetiletí?

1 1
možnosti
MD

Nějak se mi nikde nepodařilo najít tu stavbu za tři dny (před 100 lety) - odkud ta informace pochází?

0 2
možnosti
MS

To bude další nekonečný příběh o mostu.

0 0
možnosti