- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Posudek mostu delal Sudop... Takova ta firma co umi i poprit zakony fyziky...
Tím chce SŽDC říct, že demolice a stavba nového mostu trvat roky nebude?
Rád bych připomněl velký ocelový most přes Rýn v Kolíně nad Rýnem poblíže katedrály. Je robustnější, ale vzhledově pražskému docela podobný. Kdo jste tam na svých cestách byli, jistě si vzpomenete.
A schválně: kolik mostů jste viděli???
Tam vedle původní dvojkolejné konstrukce přibyla druhá a nakonec ještě třetí. Novější konstrukce jsou svařované, ale vzhledově téměř identické, umístěné v zákrytu. Celkem pro šest kolejí - moderní město totiž rychlou a moderní železnici potřebuje.
Poučení pro Prahu: pilíře stávajícího mostu (vlastně ještě minulého mostu z roku 1872) jsou opravitelné, vysunutí a zasunutí konstrukce je otázkou dnů, stejně jako za našich předků. Lze postupovat například takto: jižně od stávajícího mostu umístit na provizorních pilířích novou dvoj- či trojkolejnou moderní, ale vzledově přizpůsobenou konstrukci nového mostu. Severně vybudovat vzhledově přizpůsobené nové pilíře lávky pro pěší a cyklisty, kterou by se posléze stala stará konstrukce. Pak obě konstrukce zasunout do nové polohy - s potřebným časem na úpravu ložisek na starých pilířích. Variant je více, stará konstrukce by eventuelně mohla sloužit jako jednokolejný most pro lehčí a pomalejší vlaky, rezerva pro výluky a mimořádnosti, tramvajový most apod. Napojení jakékoli varianty na výtoňskou stranu nábřeží by byl oříšek, nikolv však snad neřešitelný.
Opakuji se, ale most NENÍtechnicky unikátní a NENÍhistoricky cenný - tedy ne víc, než většina mostů této velikosti a stáří. Je jenom krásný a bez ohledu na pochybnou památkovou ochranu, se kterou se v Česku stejně kupčí, by měl být zachován. K tomu místu prostě vzhledově patří. Nic víc, nic níň.
Napsal jste to pěkně až na jednu nepřesnost. Pilíře jsou staré jako současný most. Původní měl totiž více polí. Když docházel v roce 1901 k výměně, tak byly nejprve vyzděny nové pilíře pod tehdejším mostem, poté vyměněna ocelová konstrukce a nakonce demontovány staré pilíře.
Jen pro info,jak se dřív stavělo https://cs.wikipedia.org/wiki/Tyr%C5%A1%C5%AFv_most_(D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn)
Trvala roky a stala miliardy.....takze, v cem je problem? Dyt je to CZ standard
Postavený před sto lety za tři dny, rekonstrukce by dnes trvala pět až šest let, holt pokrok nezastavíš. Jak vůbec mohly tehdy ty firmy něco vydělat, když se vším byly hotové raz dva a ještě to vydrželo celá desetiletí?
Nějak se mi nikde nepodařilo najít tu stavbu za tři dny (před 100 lety) - odkud ta informace pochází?
To bude další nekonečný příběh o mostu.