Diskuze

Most na Výtoni je třeba vyměnit, míní experti. Ukazují to na jeho „dvojčeti“

Výtoňský most pod Vyšehradem nyní prochází pozorováním a měřením, které provádějí odborníci z Fakulty stavební ČVUT. Jeho cílem je zjistit, zda je most opravitelný, nebo je nutné jeho konstrukci zcela nahradit. Odborníci se již nyní přiklánějí k druhé variantě. Výtoňský most přirovnávají k mostu v Děčíně, který byl téměř stejný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

Když nechcem nemůžem, a mostu dolu pomůžem😂❗️

0 4
možnosti
MP

Sežeňte 2 mld. a klidně můžete;-)

0 0
možnosti
VH

Dnes již nýtovanou konstrukci nelze udělat. Když dáte k sobě dva železné pláty a snýtujete je, vždy tam vznikne nějaká malá štěrbina, kudy se tam dostane voda a časem to železo zničí celé. V době, kdy dělali původní most, to natřeli silnou vrstvou suříku (minium, oxid olova, smíchaný s troškou lněného oleje), to chvíli proti korozi chránilo (asi těch sto let), ale to se již dnes nesmí a zinek by rozpálený nýt poškodil.

Sváry lze řešit tak, aby přeplátování buď nevzniklo, nebo bylo celé uzavřené svárem. U nýtů to nelze.

2 0
možnosti
VF

Zbourat a vyměnit s nikým nediskutovat. Akorát je to ztráta času a peněz. Když tam bude moderní konsteukce co vypadá skoro stejně v čem je problém? Snad jen v tom že tam budou 3 koleje, most víc unese, bude se po něm jezdit rychleji a nebude tak hlučný.

5 0
možnosti
KN

Jo,jó. Když chcem pomůžem,když ne nemůžem, vaši experti

0 2
možnosti
DN

Nějaká zjištění odborníků nikoho nezajímají přece.... rozhodnou názory politiků a aktývistů...

10 0
možnosti
MP

Jako u Libeňáku:-/ Ale i tam se už prý začíná ukazovat, že odborníci měli pravdu.

1 0
možnosti
RK

Pár poznámek:

1. Most je cenný esteticky jako součást neopakovatelného zákoutí. Jinak je to běžná příhradová konstrukce, jaké se běžně po dosloužení vyměňují. Je spousta historicky cennějších konstrukcí. Slovo "památka" je mírně matoucí. Bavme se o estetice.

2. Most není původní. V roce 1871 tam byl postaven jednokolejný most, který přestal postačovat hmotnosti vlaků a intenzitě provozu, byla třeba další kolej a původní konstrukce ze svářkové oceli byla po 30 letech provozu opotřebená. Proto byl v letech 1900-1901 nahrazen novou dvoukolejnou konstrukcí. Co je třeba dnes? Další kolej, zvýšení parametrů a nahrazení opotřebené konstrukce. Není to jen opakování historie?

Vyřešili jsme Otýlii Vranskou, vyřešme, který záškodník v roce 1901 nahradil původní historickou konstrukci.

3. Mnoho historických objektů již nemůžeme užívat k původnímu účelu, ale chráníme je jako památky a hledáme jim nový smysl i nový život. Chraňme most! Jako lávka může sloužit ještě 300 let. Pro vlaky dosloužil. Nebourači jsou však nepřátelé mostu a chtějí unavenou konstrukci nadále huntovat jízdou vlaků. Nechápu.

11 1
možnosti
MH

Máte recht, hlavně že se dneska všichni pseudoodbornici mohou vyjadřovat ke všemu, čemu za mák nerozumí (viz. spolek Nebourat) 100 let je 100 let a nevím jak někdo může popírat čas.

3 0
možnosti
ED

Ptala bych se správy železnic, proč nedělali řádnou údržbu.

1 13
možnosti
TT

A kdo říká že nedělali?

Ten most má 120 let a je z korodujícího železa - jen barvou ho nelze ochránit ze 100%.

13 1
možnosti
Foto

M28a88r40e38k 34S95o69f98r

5. 10. 2023 15:44

30 let se nenatírá a nyní se divíme, že zrezivěl.

2 9
možnosti
JK

On ale jaksi prorezl zevnitř, tam se žádná barva nedostane.

Co vy na to, mysliteli ?

3 0
možnosti

To nedokážou snýtovat identickou kopii?

1 5
možnosti
PK

Se třemi kolejemi?

7 0
možnosti