- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když nechcem nemůžem, a mostu dolu pomůžem😂❗️
Dnes již nýtovanou konstrukci nelze udělat. Když dáte k sobě dva železné pláty a snýtujete je, vždy tam vznikne nějaká malá štěrbina, kudy se tam dostane voda a časem to železo zničí celé. V době, kdy dělali původní most, to natřeli silnou vrstvou suříku (minium, oxid olova, smíchaný s troškou lněného oleje), to chvíli proti korozi chránilo (asi těch sto let), ale to se již dnes nesmí a zinek by rozpálený nýt poškodil.
Sváry lze řešit tak, aby přeplátování buď nevzniklo, nebo bylo celé uzavřené svárem. U nýtů to nelze.
Zbourat a vyměnit s nikým nediskutovat. Akorát je to ztráta času a peněz. Když tam bude moderní konsteukce co vypadá skoro stejně v čem je problém? Snad jen v tom že tam budou 3 koleje, most víc unese, bude se po něm jezdit rychleji a nebude tak hlučný.
Jo,jó. Když chcem pomůžem,když ne nemůžem, vaši experti
Nějaká zjištění odborníků nikoho nezajímají přece.... rozhodnou názory politiků a aktývistů...
Jako u Libeňáku:-/ Ale i tam se už prý začíná ukazovat, že odborníci měli pravdu.
Pár poznámek:
1. Most je cenný esteticky jako součást neopakovatelného zákoutí. Jinak je to běžná příhradová konstrukce, jaké se běžně po dosloužení vyměňují. Je spousta historicky cennějších konstrukcí. Slovo "památka" je mírně matoucí. Bavme se o estetice.
2. Most není původní. V roce 1871 tam byl postaven jednokolejný most, který přestal postačovat hmotnosti vlaků a intenzitě provozu, byla třeba další kolej a původní konstrukce ze svářkové oceli byla po 30 letech provozu opotřebená. Proto byl v letech 1900-1901 nahrazen novou dvoukolejnou konstrukcí. Co je třeba dnes? Další kolej, zvýšení parametrů a nahrazení opotřebené konstrukce. Není to jen opakování historie?
Vyřešili jsme Otýlii Vranskou, vyřešme, který záškodník v roce 1901 nahradil původní historickou konstrukci.
3. Mnoho historických objektů již nemůžeme užívat k původnímu účelu, ale chráníme je jako památky a hledáme jim nový smysl i nový život. Chraňme most! Jako lávka může sloužit ještě 300 let. Pro vlaky dosloužil. Nebourači jsou však nepřátelé mostu a chtějí unavenou konstrukci nadále huntovat jízdou vlaků. Nechápu.
Máte recht, hlavně že se dneska všichni pseudoodbornici mohou vyjadřovat ke všemu, čemu za mák nerozumí (viz. spolek Nebourat) 100 let je 100 let a nevím jak někdo může popírat čas.
Ptala bych se správy železnic, proč nedělali řádnou údržbu.
A kdo říká že nedělali?
Ten most má 120 let a je z korodujícího železa - jen barvou ho nelze ochránit ze 100%.
30 let se nenatírá a nyní se divíme, že zrezivěl.
On ale jaksi prorezl zevnitř, tam se žádná barva nedostane.
Co vy na to, mysliteli ?
To nedokážou snýtovat identickou kopii?