„Už na počátku jsme oznámili, že pilotně bude platit do konce září, ale pokud se osvědčí, tak bude pokračovat dále,“ řekl Adam Scheinherr.
To se podle něj stalo. „Opatření znamenalo celkový přínos k plynulosti a bezpečnosti dopravy,“ uvedl. Na rozhodnutí magistrátu upozornil Radiožurnál.
Na křižovatce s Národní se podle něj zlepšila bezpečnost pohybu chodců, protože dříve vznikaly nebezpečné situace v důsledku odbočování aut z mostu Legií doleva na nábřeží. Stejně tak odbočování způsobovalo kolony, kdy auta čekala v křižovatce a brzdila auta a tramvaje pokračující z mostu rovně.
„Jezdí tam páteřní tramvajové linky, které přepraví v jednom směru 35 tisíc lidí denně. Tyto tramvaje přestaly mít ve špičkách zpoždění a navíc se nám podařilo na Smetanově nábřeží zkrátit v každém směru jízdu tramvají o jednu minutu,“ dodal.
Další úpravy na nábřeží
Město plánuje také úpravy tramvajové infrastruktury na obou stranách řeky. Má podle náměstka požádáno o stavební povolení k vytvoření nové zastávky Karlovy lázně na Smetanově nábřeží mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská. Měla by vzniknout v příštím roce.
Nová zastávka se plánuje také u Žofína ve směru k divadlu. Na podzim pak magistrát podle náměstka plánuje rozšířit tramvajové ostrůvky na zastávce Malostranská, které neodpovídají normám. Ostrůvek se má rozšířit také na Staroměstské ve směru z centra.
Omezení na Smetanově nábřeží začalo platit 23. května a původně mělo skončit dnes. Týká se zhruba stometrového úseku ve směru od křižovatky s Národní ulicí, na části vozovky tam vznikly předzahrádky restaurací. Opatření vyvolalo kritiku ze strany opozičních ODS a ANO a také vedení Prahy 1, které si stěžovalo, že s ním krok nebyl projednán.
10. června 2020 |