„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. Představované novinky prošly důkladným testováním a dostalo se nám na ně pozitivních reakcí,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel pražského dopravního podniku.
Dodal, že první takto upravené tramvaje vyjedou do ulic právě v květnu.
Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s architektem Patrikem Kotasem.
Fotogalerie |
Zásadní změny čekají tramvaj především v prostoru určeném pro cestující. Do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Obojí již DPP ve vybraných vozech testoval cestující novinky uvítají.
Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením.
„Podnik se tímto krokem chce vrátit k tradici sedaček z tramvaje T3. A to jak, tak i materiálově, protože tento typ se osvědčil,“ řekl k tomu Ďuriš.
Výrazně se změní i barva tramvají, horní pás vozu bude místo stávající tmavé barvy bílý, bílá barva místo šedé bude použita i pod okny.
Na čele vozu přibude žlutooranžová, úpravou projdou i brzdy
Nový design čeká i čelo vozu a přibude na něm také žlutooranžová barva, a to na jeho střední části. Navíc se sníží počet plastových dílů, kvůli snadnějším opravám vozů po nehodách.
Kromě změn ve vzhledu a komfortu pro cestující ale nová řada tramvají 15T zaznamená i některé technické změny. Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti.
Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.