Po zelených zaplavují Prahu i žluté koloběžky, otestovali jsme rozdíly

  • 130
Po koloběžkách Lime se v ulicích Prahy objevují od zimy také nové, žluté. Ty patří společnosti re.volt, která už v metropoli provozuje sdílená auta či skútry. Vydali jsme se otestovat, v čem se koloběžky liší.

Rok a půl měla firma Lime Prahu jen pro sebe. Její koloběžky se sice často stávaly terčem vandalů (ti je shazovali, topili ve Vltavě či rozšlapávali) i terčem kritiky městských částí, nicméně dokázaly přežít a fungují dál.

Teď poprvé se jejich pozici snaží oslabit konkurenční firma re.volt. Ta plánuje metropoli postupně zásobit několika stovkami strojů.

V našem testu se ukázalo, že Lime a re.volt mají hodně společného. Třeba hned v tom základním: K půjčení potřebujete mít nainstalovanou mobilní aplikaci, do které zadáte údaje o platební kartě.

Také cena za užívání je stejná. Nástupní sazba činí 25 korun, minuta jízdy čtyři koruny. 

Žluté koloběžky re.volt navíc nabízejí možnost pozastavení, tedy že ve chvíli, kdy delší dobu stojíte, platíte jen 50 haléřů za minutu.

V ovládání už jsou ale rozdíly. U Lime přidáváte „plyn“ točením kolečka a brzdíte mačkáním páčky. U žlutých koloběžek ovládáte vše točením koleček a navíc si můžete vypomáhat šlapáním na zadní brzdu.

„Když jsem třikrát brzdil z plné rychlosti na Lime, tak dvakrát se mi to silně smeklo, až jsem z koloběžky spadnul. U re.voltu jsem se bez problému udržel. Možná to je i tím, že žluté koloběžky mají větší kola. V brždění a také ve výšce řídítek vidím pro uživatele nejvýraznější rozdíly,“ hodnotí reportér Matěj Smlsal.

Ten mimo jiné porovnával i maximální rychlost, displeje či jízdu po dlažebních kostkách. Na kompletní test se podívejte ve videu.